فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -زندگینامه شهید غلامرضا یگانه

حکایتی دارند، شقایق‌های خونین ایران اسلامی، آن‌هایی که در عنفوان جوانی در وفای به عهد عاشقانه پرپر شدند و به همراه نسیم صبا تا آستان معشوق پر کشیدند. از شمار آن خونین بالان، غلامرضا یگانه است که در پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان نی‌ریز، میان خانواده‌ای متدین و معتقد به مبانی حیات‌بخش اسلام، چشم‌های خود را به دنیای خاکی گشود. شش بهار اول زندگی را در کانون گرم خانواده گذراند و سپس راهی مدرسه فرهمندی شد. دوره ابتدایی را با موفقیت به پایان برد، سپس دوره راهنمایی را در مدرسه ولیعصر (عج) با موفقیت سپری کرد. به دلایلی از ادامه تحصیل بازماند و وارد میدان کار و تلاش شد. غلامرضا، در دوران پربرکت زندگی خود سعی داشت تا علی گونه باشد و خاطرات باقیمانده از او در اذهان اطرافیان و دوستانش گویای این واقعیت است. تنگدستان خاطرات جوانمردی‌های او را فراموش نکرده‌اند که علی‌رغم نیاز، بخشی از درآمد خود را سخاوتمندانه در اختیار آن‌ها می‌گذاشت.

در امور زندگی به خدا توکل کرده بود و در مجالس مذهبی حضوری سبز داشت. همزمان با جنگ تحمیلی، در تاریخ ۱۳۶۴/۱۲/۱۲ لباس مقدس سربازی را به تن کرد و بعد از طی مراحل اولیه آموزش نظامی به جمع غیور مردان دلاور لشکر ۲۱ حمزه ارتش پیوست. در مدت خدمت سربازی کمتر از مرخصی استفاده می‌کرد.

هیچ‌گاه اهمیتی به مرخصی و استراحت نمی‌داد. مبارزه درراه هدف مقدس خود را که پاک شدن حریم مقدس ایران اسلامی از لوث وجود دشمن بعثی بود،‌ والاتر از آن‌ها می‌دانست. یک سال از خدمت را با سرافرازی پشت سر گذاشته بود که برای انجام عملیاتی به جبهه شرهانی اعزام شد. ۱۳۶۵/۱۲/۱۲ در منطقه عملیاتی تن از گل نازکش به آتش خصم سوخت و بادلی مملو از شوق دیدار یار به عرش اعلی پرواز کرد. پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شهرستان نی‌ریز به خاک سپرده شد.

 روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :