فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -زندگینامه شهید هوشنگ طهماسبی نگهداری

سالهاست که باد صباد خاطرات «هوشنگ» را در هر کوی و برزنی می‌افشاند تا عطر دل‌انگیز آن جان‌ها را حیاتی نو بخشد. خاطرات دلاور مرد کفرستیزی که سال ۱۳۴۰ در یک خانواده مذهبی و متدین در روستای کوشکک بخش آباده طشک شهرستان نی‌ریز بدنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در همان روستا به پایان برد. نبودن مدرسه راهنمایی در روستا باعث شد سنگر تحصیل را رها و دوشادوش پدر مهربان خود در امور دامداری و کشاورزی فعالیت کند. برای یافتن مراتع مناسب به منطقه پیچکان که از مراتع و موقعیت مناسبی برای پرورش دام برخوردار بود کوچ کردند.
هوشنگ کار در شرایط سخت را تجربه کرد و با توجه به سن کم توانست از پس مشکلات برآید و فردی سخت کوش و فعال در امور زندگی باشد. چون کوهی استوار در برابر مشکلات مقاومت کند و در تأمین نیازمندی خانواده همراه و همگام آنان باشد. انسانی بود مؤدب و متواضع و با همگان صمیمی و مهربان. از کودکی با نماز و سایر احکام اسلامی آشنا بود و با آنها اُنس ویژه‌ای داشت و در مراسم مذهبی و فرهنگی مساجد شرکت کرده و همیشه پیشرو بود.
وقتی لباس مقدس سربازی را از تن درآورد با حمایت خانواده ازدواج کرد و مدتی بعد از طریق بسیج، ۱۳۶۵/۱۰/۱ داوطلبانه به جبهه اعزام شد. در عملیات کربلای ۵ توفیق حضور یافت و به مبارزه دشمن متجاوز رفت.

۱۳۶۵/۱۱ در منطقه عمومی شلمچه بعد از نبردی شجاعانه مشتاقانه و بی‌قرار به خیل شهیدان انقلاب اسلامی پیوست. پیکر پاک و مطهر وی پس از تشییع در شهرستان نی‌ریز و همچنین روستاهای مجاور در گلزار شهدای روستای تل‌خاکی پیچکان در بخش آباده طشک بخاک سپرده شد و مزارش زیارتگاه مردم آن منطقه گردید.

روحش شاد و راهش پر رهرو و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :