فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -وصیتنامه شهید محمد جواد متقی پیشه

بسم رب الشهداء و الصالحین

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی ۱

با درود و سلام فراوان به محضر مبارک امام زمان(عج) و نائب بر حقش، رهرو راه حسین(ع)، پیر جماران، امام امت، آیت‌الله، روح‌الله خمینی. با سلام فراوان بر روان پاک شهیدان از هابیل تا شهدای کربلا و از شهدای کربلا تا شهدای عملیات بدر و از انقلاب اسلامی ایران تا آخر الزمان. بر کسی پوشیده نیست که آنچه امروز بر امت اسلامی‌مان در ایران، عراق، لبنان، افغانستان و باقی مناطق جهان می‌گذرد، چیزی نیست جز حلقه‌هایی از زنجیر نبردی که یکسوی آنرا استکبار جهانی و نیروهای مزدور وابسته و سوی دیگر آنرا امت اسلامی تشکیل می‌دهد.

جنایاتی که رژیم بعث عراق و حکام استکبار جهانی مرتکب می‌شوند، ایمان ما را در حقانیت مسئله‌مان بیشتر و درستی راهمان را روشنتر و اصرار و عزم ما را در تحقق اهدافمان مستحکمتر می‌کند . راهی که با خونهای پاک علما و مجاهدین اسلام و انقلابیون قهرمان هموار گشته است، بی‌شک به پیروزی خواهد انجامید. خدایا! ما را از لشکریان خود قرار بده که همواره پیروز و رستگار است، بار الها! تو را شکر می‌گویم که سعادت جبهه رفتن را عنایت نمودی تا بتوانم برای یاری دین‌ات بپا خیزم و از آن دفاع کنم و راه شهدا را که همان راه پیامبران(ع) و ائمه(ع) بوده، برگزینم و سلاحی را که از آنان بر زمین افتاده، برگیرم و راهشان را ادامه دهم. خدایا! بارالها! معبودا! منِ ضعیف و ناتوان که تحمل درد از دست دادن پاهایم را ندارم، چگونه تحمل عذاب تو را می توانم بکنم؟ خدایا! گناهان مرا ببخش، زیرا تو کریم و رحیم هستی.

ای جوانان حزب اللّهی! نکند که در رختخواب ذلت بمیرید که سید الشهدا در میدان نبرد شهید شد، ای مادران عزیز! مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب(س) را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را نمود، همه شما باید مانند خاندان وهب باشید.

برادران، استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه بیاد خدا باشید که « الا بذکرالله تطمئن القلوب» و در راه حق و حقیقت قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند، اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز شادی ابرقدرتهاست. آنها سعی دارند تفرقه بیاندازند و بعد بر شما سلطه پیدا کنند که این کار انشاءالله با آگاهی شما صورت نمی‌گیرد.

امام را نگهدارید و او را تنها نگذارید و خود را تسلیم اوامر او کنید که او هر چه می‌گوید، حق است و همه سخنانش تحقق‌پذیر است، همچنانکه تا اکنون دیده‌ایم. ای مردم! برای فرج آقا امام زمان(عج) زیاد دعا کنید که این دعاها بی تأثیر نیست.

سلامم را به امام عزیز برسانید و بگوئید که ما به عهد خود وفا می‌کنیم و همواره ندای هل من ناصر حسینی را با ندای لبیک یا امام پاسخ می‌دهیم، ای کسانیکه می‌گفتید ای کاش در زمان امام حسین(ع) بودیم و او را یاری می‌کردیم و شهید می‌شدیم! هم اکنون مانند آن زمان فرا رسیده و موقع یاری روح خداست و ندای او را لبیک گوئید. من با امام خمینی عهد و پیمان بسته‌ام که او را یاری کنم و به او عشق و علاقه داریم زیرا که او عاشق و دلباخته اسلام و قرآن است و اگر مرا قطعه قطعه کنند دست از او نخواهم کشید. خدایا! توفیق خدمت به اسلام و قرآن را به من عنایت فرما تا بتوانم این جان کوچک و حقیر خود را فدای اسلام و قرآن و امام خود کنم که اسلام از جان و مال ما عزیزتر است، ای برادران راه سعادت بخش حسین(ع) را ادامه دهید و علاقه‌ای به این دنیای مادی نداشته باشید که این دنیا انسان را فریب می‌دهد.

امام صادق(ع) می‌فرماید: اتقوا الله و کونوا اخوه برره متجابین فی الله ۱

شما تقوی پیشه کنید و برادرانی نیکوکار نسبت به یکدیگر و در راه خدا مهربان و با محبت باشید و همه کارهایتان فی‌الله باشد و تا می‌توانید به مردم خدمت کنید.

مادر عزیزم، امیدوارم که در سوگ فرزند کوچک خود زیاد گریه نکنی، زیرا که شهید گریه ندارد. هرگاه که خواستی گریه کنی، امام حسین(ع) و یاران آن حضرت را به یاد بیاور که چه مظلومانه شهید شدند و برای ایشان گریه کن و صبر کن که «والله یحب الصابرین». شما خواهران عزیزم هم مثل زینب(س) باشید و زینب‌وار زندگی کنید، از پدر و مادر عزیزم که برای من زحمت زیادی کشیدند از صمیم قلب تشکر می‌نمایم و امیدوارم که فرزند حقیر خود را حلال کنید. از اقوام و آشنایان حلالیت می‌طلبم. در آخر از دوستان و رفقای عزیز که با آنها نتوانستم خداحافظی کنم، می‌خواهم که حلالم کنند و راه شهدا را ادامه بدهند.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :