فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -وصیتنامه شهید یعقوب امینی

ان ا لله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه.

خداوند جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده است.

به نام خدایی که در کلیه کارهای خیر مرا راهنمایی کرده و از اعمال و کارهای زشت مرا باز می دارد. به نام خدایی که انسانها را با اخلاق و صفات نیک و بد به وجود آورد. به نام خدایی که خیر و شر را به انسان الهام کرد. ای خداوند بزرگ قادر متعال! سپاست می‌گویم. ای آفریدگار توانا! از آنکه سعادتم دادی که در راهت قدم بردارم و برای جهاد و تلاش دست یازی کنم، هزاران بار سپاست می‌گویم. ای دانای بخشنده! تو مرا از لجن‌زار رکود به نبرد حق علیه باطل هدایت کردی. تو مرا توفیق آن دادی که خویشتن خویش را درک کنم، پی ببرم که برای چه مرا آفریدی و آنگاه سعادتم دادی تا از میان راههای فراوان موجود در زندگیم، شاهراه ایثار حسین‌گونه را انتخاب کنم.

ای خدای من! سپاست می‌گویم، زانکه نور عشقت را بر قلب من تاباندی و این قلب خاموش مرا با نور عشق فروزانت گردانیدی و قلب پرتلاطم مرا با یادت آرامش دادی که بدرستی الابذکر الله تطمئن القلوب. ای خدای بزرگ! اکنون این بنده شرمسار را بخاطر آن چه که خواستم، اجابت نمودی و آن چه نخواسته بودم به واسطه لطف و کرمت عطا نمودی، سپاست می‌گویم. پروردگارا با قلبی سرشار از عشق به تو و با قلبی دردمند از عشق تو و با وجودی آکنده از ایمان به تو، به درگاهت روی آورده‌ام و می‌دانم که ناامیدم نخواهی کرد. پروردگارا! تو را به جلال و عظمت و کرمت سوگند می‌دهم که لحظه‌ای این بنده حقیر و گنه کارت را به حال خود وامگذاری، زآنکه بی‌لطف تو تباهم.

خدایا! از تار و پود وجودم از تو می‌خواهم تا بتوانم درباره خود و سرانجام انسان‌ها بیندیشم. خدایا! تو مرا توفیق آن ده آنچه در دل و عقیده دارم بی‌ریا بروی کاغذ بیاورم و آنچه می‌ماند وصیتی باشد، وسیله‌ای برای هدایت. اکنون در آخر وصیتی دارم خطاب به پدر، مادر، برادران و خواهرانم:

پدر و مادرم، خدا را شکر می‌کنم که والدینی چون شما را به من بخشید تا در دامانتان پرورش یابم. افتخار می‌کنم و آن افتخار این است که گوشت و خون و پوستم را چنان در دامان سازنده خود بارور کردید، آنگاه با روحیه‌ای ایثارگر همان گوشت و پوست و خون پرورش یافته را حسین‌وار به دیار سرخ شهادت فرستادید تا در جوانه‌های ایمان، خط خونین سرخ شهادت را با آغوش باز بپذیرد، خدای تبارک و تعالی برایتان اجر عظیم در نظر گرفته است.

پدر و مادرم، شما که اینگونه ابراهیم‌وار فرزندتان را به قربانگاه عشق و وادی ستیز حق علیه باطل فرستادید، استوار باشید و از قربانی بودن این هدیه‌تان با آغوش باز استقبال کنید. شما همانطور که هم اکنون یکی از نمونه‌های ایثار هستید، بعد از شهادتم نیز یکی از اسطوره‌های صبر و مقاومت و پایمردی باشید. مبادا در عزایم لباس سیاه به تن کنید. نه پدر عزیز و نه مادر گرامی. در ضمن در هر کجای میهن اسلامی هستید شعار همیشگی یادتان نرود. امام را دعا کنید که واقعاً برادران، اسلام به امام و امثال امام پابرجاست، خصوصاً هنگام نماز که دعاها مستجاب می‌شود، دعا کنید و پیروزی رزمندگان و ظهور آقا امام زمان(عج) را خواستار شوید و خواستار سرنگونی دشمنان اسلام باشید.

دعای فرج را زیاد بخوانید که امام زمان، امام عصر(عج) هر چه زودتر ظهور نماید، انشاءالله اسلام پیروز است و کفر جهانی نابود.

خداحافظ - فدایی اسلام - یعقوب امینی ۸/۱۲/۱۳۶۵

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :