فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۶ -زندگینامه شهید حسین برومند

سال ۱۳۴۹ در شهر آباده طشک نی‌ریز، ‌میان خانواده‌ای متدین کودکی زیبا، آرامش‌بخش خانه شد. نام‌ اورا «حسین» نهادند تا در زندگی به سالار شهیدان تأسی کند. دوره ابتدائی را در دبستان هجرت و راهنمائی را در مدرسه ابن‌سینا با موفقیت گذراند. سپس دوره متوسطه را در دبیرستان آیت‌الله طالقانی آباده طشک شروع کرد. سال اول دبیرستان بود که با شور و شوق فراوان عازم جبهه شد.

حسین، به جبهه عشق می‌ورزید و می‌گفت: می‌خواهم به جبهه بروم و از اسلام میهن اسلامی عزیزم دفاع کنم. از این رو موقعی که می‌خواست به جبهه برود، خندان بود و در پاسخ به خانواده خود که خواستار ادامه تحصیل او بودند می‌گفت: من در همان جبهه درس می‌خوانم و از وطنم نیز دفاع می‌کنم.

حسین علاقه زیادی به خواندن قرآن داشت و با لحنی زیبا قرآن را تلاوت می‌کرد. مهربان و خوش اخلاق بود. بار اول که به جبهه اعزام شد توانست در عملیات کربلای ۸ شرکت کند. در همان عملیات ۱۳۶۶/۱/۲۴ در منطقه شلمچه یزیدیان گلوی نازینین‌اش را دریدند و راه وصل اورا به محبوب آسانتر کردند. آری! او با شهادتش درس چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما آموخت. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای آباده ‌طشک به خاک سپرده‌اند.

روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :