فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۶ -زندگینامه مفقودالاثر عوض بیگی

من چو مفلوکان نمی‌خواهم که در بستر بمیرم

می‌روم تا همچو مردان در دل سنگر بمیرم

بسیجی مفقودالاثر عوض بیگی ۱۳۱۷/۳/۱۰ در روستای بسترم چهارم از توابع آباده طشک نی‌ریز، میان خانواده‌ای مؤمن و متعهد دیده به جهان گشود. وی از ابتدای کودکی زندگی ساده‌ای را تجربه کرد و به دلیل فراهم نبودن امکانات آموزشی در روستا، موفق به فراگیری علم و دانش نشد. از همان سنین کودکی عشق و علاقه خود را به اسلام و مسلمین نشان می‌داد و در جلسات مذهبی شرکت می‌کرد. کارهایش بی‌ریا بود و همه‌چیز را برای خدا می‌خواست.
همزمان با اوج‌گیری قیام مردم مبارز ایران چون علاقه زیادی به امام (ره) داشت، عکس‌های ایشان را در بین مردم پخش می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با آمادگی کامل برای هرگونه جان‌فشانی به فعالیت پرداخت و ازآنچه می‌توانست در این راه فروگذاری نکرد. در مورد اطاعت از ولایت‌فقیه تأکید زیادی داشت.
در منزل نیز بسیار خوش‌رفتار و مهربان بود. صله‌رحم را بجای می‌آورد و هیچ‌گاه نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شد و تا حد امکان به تهیدستان کمک می‌کرد.
همزمان با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، این رزمنده بزرگوار باوجود مشکلات کاری فراوان و سرپرستی یک خانواده ۹ نفری، در پاسخ به ندای امام و مقتدای خود و در جهت دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در بسیج مستضعفین ثبت‌نام کرد. از اینکه فرصتی پیش‌آمده بود تا بتواند به اسلام خدمتی کند، بسیار خوشحال بود. بدین منظور با شور و شوق بسیار زیاد و باانگیزه دفاع از اسلام و میهن اسلامی و اطاعت از فرمان امام (ره) به همراه دیگر رزمندگان و سلحشوران و با پیوستن به گردان همیشه پیروز کمیل، در تاریخ ۱۳۶۴/۴/۲۵ برای مبارزه با بعثیان متجاوز عازم جبهه‌های نبرد نور علیه ظلمت شد و فداکاری و رشادت‌های زیادی از خود نشان داد.
هنگام عزیمت به جبهه، فرزندانش را نصیحت کرد که راه امام (ره) را ادامه دهند و از دین اسلام پیروی کنند. از روزه و نماز دوری نجویند که رمز موفقیت آن‌ها در اطاعت از اسلام است.
برای دومین بار در تاریخ ۱۳۶۵/۱۲/۱۳ عازم جبهه شد و در عملیات فتح ۵ در جبهه غرب ـ تپه الله‌اکبرـ دلاورانه مبارزه کرد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۶/۱/۲۱ با عده‌ای از هم‌رزمانش به خیل عزیزان مفقودالاثر پیوست.

یادش گرامی و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :