فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۶ -وصیتنامه شهید مسعود منزه

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیل‌الله صفاً کانهم بنیان مرصوص.

خداوند کسانی را که در صف جهاد با کافران و دشمنان مانند سد آهنین، همدست و پایدارند، بسیار دوست می‌دارد.۱

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب. با سلام و درود فراوان بر شهدای اسلام، از انقلاب حضرت محمد (ص) تا انقلاب نایب بر حق امام زمان، پیر جماران، موسی زمان، خمینی بت‌شکن؛ وصیت‌نامه‌ام را شروع می‌کنم.
سلام بر همشهریان مبارز و غیور و شهیدپرور. سلام بر خانواده‌هایی که از رفتن فرزند خود به میدان نبرد افتخار می‌کنند و همیشه درصحنه‌ها حاضر هستند.
سلام بر مادرم، یگانه محبوب زندگی‌ام؛ همان کسی که از سن ۱۳ سالگی هم پدرم بود و هم مادر. مادر عزیزم، نمی‌دانم در این لحظات با چه زبانی از زحمات تو عذرخواهی کنم، واقعاً خجالت می‌کشم و نمی‌دانم قلم را چه طور بر کاغذ برانم. درود بر توای مادر! ای زینب زمان! که از فرستادن فرزندان خود به جبهه‌ها افتخار می‌کنی. مطمئن باش، خدا اجری عظیم نصیب تو خواهد کرد. در این لحظات که وصیت می‌کنم فقط یک‌چیز از تو می‌خواهم و آن طلب حلالیت و رضایت از تو است. از تو می‌خواهم اگر خداوند شهادت را نصیب من کرد، هیچ ناراحت نباشی و برای من گریه و زاری نکنی که من این راه را خود انتخاب کردم.
اما چند کلمه با برادران عزیزم: شما ادامه‌دهنده راه شهدا باشید و من از همین‌جا دست شمارا که در جبهه‌ها مشغول نبردید می‌بوسم و از همین‌جا با شما خداحافظی می‌کنم. امیدوارم در این مدت برادر خوبی برای شما بوده باشم. اگر خدای‌ناکرده از دست من آزرده شدید، در این لحظات آخر مرا ببخشید و دعا برای امام و رزمندگان را هیچ‌گاه فراموش نکنید.
چند کلمه با خواهرانم: شما وظیفه خودتان را می‌دانید. وصیت من هم سفارش همه شهیدان به شماست. سعی کنید مثل زینب (س) شیر زن کربلا باشید و همیشه الگو و سرمشق باشید. حجاب شما از خون ما رنگین‌تر است و سعی کنید مبلّغی باشید برای اسلام.
حال چند کلمه با همشهریان عزیزم: در اول سخن از یکایک شما طلب عفو و بخشش می‌نمایم. یک‌لحظه و آن، خدای‌ناکرده امام را تنها نگذارید، دعا برای رزمندگان فراموش نگردد. در نمازهای جمعه شرکت کنید. در تشییع‌ جنازه شهدا شرکت کنید. هر چه می‌توانید پشت جبهه‌ها را تقویت کنید. گول شایعه‌پراکنان را نخورید. راهپیمایی‌ها را هر چه می‌توانید باشکوه‌تر انجام دهید.
هر جا هستید اسلام را تبلیغ کنید. به جبهه‌ها رو بیاورید که الآن احتیاج به شما جوان‌ها است. پدر و مادران، سعی کنید از اینکه فرزندانتان می‌خواهند به جبهه بیایند جلوگیری نکنید که فردای قیامت مسئولیت دارید.
در پایان همه شمارا به خدای بزرگ می‌سپارم و امیدوارم خداوند توفیقی به شما عطا فرماید تا هر چه بیشتر به اسلام و جمهوری اسلامی خدمت کنید تا فردای قیامت بتوانید جواب خون این‌همه شهید را بدهید.

خدایا تا انقلاب مهدی، حتی کنار مهدی، خمینی را، خمینی را، خمینی را، نگهدار.

فرزند حقیر شما مسعود منزه

۱۳۶۲/۵/۱۷ اردوگاه شهرستان فسا

موفق و پیروز باشید

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :