فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۷ -زندگینامه شهید عباسعلی راغب

از مجنون‌صفتی می‌نویسیم که سررشته امور را به دست عشق سپرده بود و در پی لیلی از سرزنش خار مغیلان هم غمی به دل راه نمی‌داد. عباسعلی ۱۳۵۱/۵/۱ در شهر نی‌ریز، میان خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را با موفقیت در دبستان حاج قطبی پشت سر گذاشت و دوره راهنمایی را در مدرسه ولی‌عصر (عج) سپری کرد. شهید راغب در تابستان‌ها برای اینکه بتواند مخارج تحصیلی سال آینده خود را تأمین نماید، به کار مشغول می‌شد و ازنظر اقتصادی به خانواده کمک می‌کرد.

سال اول متوسطه را در هنرستان شهید باهنر آغاز کرد و در همان سال بود که تحصیل را رها کرد و عازم جبهه شد. عباسعلی، عاشق جبهه، جنگ و شهادت بود و تلاش می‌کرد تا بتواند به هر طریقی خود را به جبهه برساند، اما کم سن و سالی او مانع این امر بود. خانواده و دوستان به او توصیه می‌کردند که به درس بپردازد. هجوم بیگانگان به وطن اسلامی و امر ولی‌فقیه برای بیرون راندن دشمن، قرار او را ربوده بود و دائم درصدد بود راهی برای اعزام به جبهه بیابد.

در ۱۶ سالگی با عشقی وصف‌ناپذیر عازم میدان‌ها نبرد حق علیه باطل شد و به جمع کمیلیان همیشه پیروز، در گردان کمیل پیوست و عاشقانه در کربلای شلمچه به رویارویی با خصم متجاوز پرداخت. سرمایه‌های معنوی که از کودکی در خانواده‌ای متدین و دوستدار و ارادتمند اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) کسب کرده بود و همراه با شیر پاک مادری دل‌سوخته حسین بن علی (ع) با خونش عجین شده بود، کمک بزرگی برای او در جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شد.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۴ هنگام تک دشمن در جبهه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش پس از نه سال مفقود بودن به میهن اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای نی‌ریز در کنار دیگر هم‌رزمانش به خاک سپرده شد.

روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :