فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۷ -زندگینامه شهید منصور مبارکی (همدمی)

به گفته امام و مقتدایمان، خمینی کبیر (ره): «آمریکا ام‌الفساد قرن است».
آری! یکی از گویاترین سندها بر جنایات آمریکا در خلیج نیلگون همیشه فارس، تنِ به خون نشسته مهناوی یکم شهید منصور مبارکی است.
منصور ۱۳۴۵/۴/۱ میان خانواده‌ای مؤمن، متقی، زحمتکش و پرتلاش در شهرستان نی‌ریز دیده به جهان گشود و از عطر وجودش، فضای خانه را معطر کر د. دوره ابتدایی را در دبستان ولایت باهمتی بلند پشت سر گذاشت و پس‌ازآن راهنمایی را در مدرسه شهید مفتح با موفقیت سپری کرد. تا سال اول متوسطه را در دبیرستان شهید بهشتی به ادامه تحصیل پرداخت. سپس ترک تحصیل کرد و لباس سفید خدمت در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را پوشید و به جمع دریادلان ارتش پیوست.
مدت چهار سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی دارای اخلاق نمونه با دوست، آشنا، همراه و اقوام بود، مهربانی در وجودش موج می‌زد، برای همدلی با پدر و مادرش تا آنجا که می‌توانست در تأمین هزینه خانواده با آن‌ها همکاری و همراهی می‌کرد.
در آخرین خداحافظی از آشنایان، به آن‌ها گفته بود، من مطمئنم که دیگر برنمی‌گردم و اگر برگردم مثل این است که از مادر متولدشده‌ام. خانواده ایشان می‌گویند: در سال ۱۳۶۷ قبل از شهادت، وقتی به نی‌ریز آمده بود، گفتیم: می‌خواهیم دامادت کنیم. در پاسخ ما گفت: خون من از خون دیگران رنگین‌تر نیست، فکر می‌کنم به همین زودی از میدان جنگ، جنازه مرا برای شما خواهند آورد. در تاریخ ۱۳۶۷/۱/۳۱ در رویارویی مستقیم با شیطان بزرگ، آمریکا، در پهنه آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، بر روی ناوچه جوشن، در سمت مهناوی یکم، پیکرش به تیر خصم دون هدف قرار گرفت و به خون نشست. پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهرستان نی‌ریز به خاک سپرده‌شده است.

روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :