فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۷ -وصیتنامه شهید بهمن امیری

بسم الله الرحمن الرحیم

و لنبلونکم بشیٍ من الخوفِ و الجوعِ و نقصٍ من الاموالِ و الانفسِ و الثمرات.۱

پس از شهادت به یگانگی خداوند متعال و نبوت تمام پیامبران تا رسد به خاتم‌الانبیا (ص) و شهادت به امامت و ولایت علی (ع) و یازده فرزندش و اعتقاد به عدل خداوند و حساب‌رسی در روز جزا و ایمان به ولایت‌فقیه در زمان غیبت که جانشین امام زمان (عج) است. خداوندا! ترا سپاس می‌گویم که تا این لحظه لطف فرمودی که از مسیر ولایت خارج نشوم و توفیق شرکت در جهاد را پیدا کنم. ترا سپاس می‌گویم که توفیق دادی تا این لحظه باوجود عاصی و گناهکار بودن، باز ترا شاکر باشم و در تمام مشکلات ترا به فریاد خوانم و از تو کمک گیرم.
بار پروردگارا! تو خود شاهدی که قصد عصیان و طغیان نداشتم و معاصی ناشی از جهالتم بود که عاجزانه تقاضای عفو و بخشش دارم. خدایا! توفیق ده تا آخرین لحظات مرگم به یاد تو باشم و با یاد و نام و ذکر تو دنیا را وداع بگویم. خدایا! گرچه شرم دارم نام شهید بر خود گذارم، چون لایق نیستم و اگر لطف و مرحمت تو نبود یک‌ذره هم ارزش نداشتم و بازهم دست امید به‌سوی فضل تو دراز کرده‌ام و تمام اعمال و حرکاتم برای این است که امید به رحمت تودارم و بازهم ترا شاکرم که در این بار هم توفیق دادی که به‌سوی تو بیایم و با تو نزدیک‌تر شوم. خدایا! تو خود می‌دانی که همیشه در قلبم این نیت را داشتم که رضای تو را به دست آورم و همیشه قلبم با ذکر این کلمه آرامش داشت ولی اگر کوتاهی کرده‌ام نادان بوده‌ام و به بزرگواری‌ات ببخش.
خدایا! تو خود شاهدی که اگر وظیفه نبود، راضی نبودم یک کلمه هم بنویسم چون ارزش این را ندارم و می‌ترسم در گفتار آخرم هم نیتم خالص نباشد و اهداف دیگری در وصیت‌نامه بگنجد... اما تو دستم را بگیر همان‌طور که همه‌جا و همه لحظه لطف و مرحمتت شامل حال این حقیر بوده است. خدایا! نمی‌دانم وصیت بنویسم و یا از احوال خودم با تو راز و نیاز کنم. از تمام مؤمنین خواهانم که تقوا را نصب العین اعمال خود گردانند و این حصن را چندان قوی کنند که امکان نفوذ نداشته باشد که اگر تقوا پیدا شد، تمام مشکلات حل می‌شود. اسلام تنها نمی‌ماند، امام تنها نمی‌ماند که اگر امام تنها بماند و اگر ولایت تنها بماند، یعنی باید فاتحه اسلام خوانده شود. از تمام اقوام و خویشان حلالیت می‌طلبم. از برادران و خواهرانم می‌خواهم که این حقیر را حلال کنید. همچنین از پدر و مادرم که برای حقیر زحمت‌ها کشیده‌اند، گرچه همیشه اسباب زحمت برایشان بوده‌ام. مال و اموالی ندارم که وصیت کنم و تمام امور به دست والدینم است و هر جا که خواستید این حقیر را به خاک سپارید.

قطره‌ای از دریای بی‌کران اسلام

بهمن امیری ۱۳۶۷/۳/۴



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :