فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

اعزام به اهواز جهت کمک به رزمندگان

در سال ۱۳۶۷ یک گروه ۱۲ نفری از بانوان شهرستان نی‌ریز به اهواز اعزام شدند. از این تعداد ۸ نفر از شهر نی‌ریز و ۴ نفر از شهر آباده طشک بودند که اسامی آنان به شرح ذیل می باشد:

۱- جهان خانم حسین زادگان: مادر شهیدان حبیب، محمد رضا و محمد حسین کردگاری

۲- مخمل خارچین: مادر شهید ماجدی

۳- نجیبه مرتضایی: خواهر شهید غلام مرتضایی

۴- گل جان محمد جانی

۵- صغری امینی

۶- زینب زارع پیشه

۷- بی بی گل معدلی

۸- زهرا شاکر

۹- معصومه داودی

۱۰- زهرا کاملی

۱۱- طیبه کاملی

۱۲- خدیجه صمدی

این گروه در تاریخ ۶/۳/۱۳۶۷ به اهواز اعزام و در تاریخ ۲۴/۳/۱۳۶۷ مراجعت نمودند. آنها در ابتدا عازم شیراز شده و سپس همراه با سایر بانوان اعزامی از دیگر شهرستانها راهی اهواز گردیدند و در ستاد پشتیبانی شهید علم الهدی مشغول خدمت به رزمندگان شدند. یکی از خواهران عضو این گروه در مورد فعالیتهای ستاد پشتیبانی شهید علم الهدی می‌گوید:

" در آنجا خواهرانی که از شهرستانها می‌آمدند، از صبح تا شب کار می‌کردند و به امور مختلف می‌پرداختند از جمله شستن لباسها، خیاطی، پختن نان، خورد کردن قند، رفو کردن کیسه خواب و لباس، شستن پتو و... "

خواهران اعزامی به اهواز خاطره ای نقل می‌کنند که خواندن .ن خالی از لطف نیست :

" در هوای گرم اهواز مشغول شستن لباس رزمندگان بودیم؛ ناگهان صدای شیون یکی از خواهران بلند شد. همه متوجه او شدیم. شدیدا" ناراحت بود و گریه می‌کرد. وقتی که نزدیک رفتیم مشاهده کردیم که دست قطع شده رزمنده‌ای هنوز در لباسش موجود است و این خواهر از این صحنه به شدت متأثر و ناراحت شده بود. بدنبال این مسئله خواهری که مسئول ستاد بودند، آمدند و با صحبتهای خود خواهران را آرام کردند سپس آن دست را پس از غسل و کفن دفن نمودند. "

یکی دیگر از خواهران خاطرات خود از این سفر را اینگونه توصیف می نماید :

" از این سفر پرمعنویت خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارم. در جوار خواهران ایثارگر، فداکار، متعهد و مؤمن که از سراسر کشور در آنجا جمع بودند خاطرات به یاد ماندنی در ذهن دارم. این خواهران از صبح تا شام با وضو و ذکر و دعا و مناجات به شستشوی لباس رزمندگان و دوخت و دوز آنان می‌پرداختند چه شیرین بود لحظات شرکت در مراسم نماز جمعه، زیارت دانیال نبی، زیارت علی بن مهزیار و شهدای هویزه و چه تلخ و دردناک بود زمانی که لباسهای پر از خون و تکه تکه شده رزمندگان را می شستیم

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...

نوشته های مرتبط :

    * هیچ موردی پیدا نشد...

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...