فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه آزاده سید محمد جواد اشرف منصوری

آزاده سید محمد جواد اشرف منصوری در تاریخ چهارم خرداد ماه ۱۳۴۸ در شهر شیراز در خانواده‌ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود. پدر ایشان که از فرهنگیان سخت کوش بود. با انتقال پدر به شهرستان نی‌ریز به همراه ‌خانواده ‌در نی‌ریز ساکن شدند. دوران ابتدایی را در مدرسه فرهمندی نی‌ریز گذراند و پس از طی این دوران، راهی مدرسه راهنمائی ولی عصر‌(عج) نی‌ریز گردید. و هر سال را با موفقیت سپری نمود. سپس به دبیرستان شهید بهشتی نی‌ریز رفته و موفق به دریافت مدرک پایان دوره متوسطه ‌(دیپلم) شد. در آزمون سراسری دانشگاهها شرکت و در رشته مهندسی معدن دانشگاه پذیرفته شد. اما حضور در جبهه و نبرد با متجاوزین را بر تحصیل مقدم دانسته و راهی میادین نبرد گردید. او احساس خود را هنگام اولین اعزام به جبهه چنین بیان می نماید: توفیق اعزام به جبهه را مرهون لطف خداوندی و همچنین پیام امام خمینی‌(ره) می‌دانم و احساس اینجانب همانند احساس شهیدان بود ولی سعادت شهادت نصیب من نشد و تقدیر چنین بود که به اسارت برویم.

وی که جمعی گردان کمیل بود، هنگام سقوط شلمچه در تاریخ ۴/۳/۱۳۶۷ به اسارت نیروهای دشمن درآمد. دشمن بعثی نام او را در لیست رسمی اسرا ثبت ننمود و به همین دلیل تا زمان آزادی جزء مفقودین محسوب می‌شد. ایشان در تاریخ ۱۲/۶/۱۳۶۹ از اسارت آزاد و به میهن اسلامی بازگشت و خانواده و دوستان را شاد نمود. پس از آزادی با تغییر رشته تحصیلی، با عزمی راسخ تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی خاکشناسی دنبال و موفق به اخذ مهندسی خاکشناسی گردید.

نکته جالب در اسارت ایشان همزمان بودن تاریخ تولد و اسارت ایشان برای وی می‌باشد. آزاده قهرمان منصوری این تصادف را از ‌ شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات خود می‌داند و می‌گوید: ‌همیشه این آرزو را داشتم که ای کاش، تاریخ آزادی من هم مصادف با همان روز باشد. ولی این طور نشد و این حادثه را می توان در زندگی آزادگان منحصر به فرد دانست.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :