فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه آزاده منصور اصل زاده

منصور اصل‌زاده، ‌بیستم شهریور ماه ۱۳۴۵ در شهرستان نی‌ریز در خانواده‌ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود. و در همان شهر بعد از رسیدن به سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش وارد دبستان گردید. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان امیر کبیر و بختگان نی‌ریز سپری نمود. سپس وارد مرحله راهنمایی شده و تحصیلات راهنمایی خود را نیز در مدرسه راهنمایی مسعود بزرگی نی‌ریز با موفقیت پشت سر گذاشت. اما از ادامه تحصیل در مقطع متوسطه بازماند. پس از اعزام به خدمت مقدس سربازی در تاریخ ۲۸/۲/۱۳۶۵ در جبهه صالح آباد غرب به اسارت نیروهای عراقی درآمد.

این برادر آزاده از خاطره‌های دوران مبارزه در جبهه و اسارت، دو خاطره برایمان اینگونه نقل می‌کند:

روزی با همسنگرانم مشغول خواندن نماز ظهر بودیم، در رکعت دوم نماز آتش‌باری دشمن شروع شد. ناگهان دیدم یکی از برادرانی که در سمت راست من، در اول صف نماز جماعت بود؛ تکانی خورد ولی همچنان به نماز خود ادامه داد. پس از آنکه نماز تمام شد، دیدم که او هنوز در سجده مانده و بلند نمی‌شود. آهسته او را صدا کردم، جوابی نیامد. خودم را نزدیکتر کشیدم و نگاهی به او کردم. دیدم که آن عزیز در حال نماز به لقای پروردگارش شتافته است.

وی یکی دیگر از خاطراتش را در زمان اسارت چنین عنوان می کند:

شبی با دوستان مشغول خواندن دعای کمیل بودیم و به جمله یا سریع‌الرضا رسیده و همگی آنرا تکرار می‌کردیم. ناگهان‌ درِ آسایشگاه باز شد و سربازان سفاک بعثی با کابل و باتوم وارد شدند. ما را به جرم خواندن دعا و گفتن نام خدا، ‌به اتاق شکنجه بردند. به جرم خداپرستی و خواندن نام خدا شروع به زدن بچه‌ها کردند. تعدادی از بچه‌ها در حالیکه کتک می‌خوردند، ذکر یا سریع‌الرضا را هم تکرار می‌کردند. این حرکت آنها به دیگران ‌روحیه می‌داد و ایمان آنها را تقویت می‌کرد.

‌برادر آزاده منصور اصل‌زاده مدت ۴ سال و ۴ ماه و ۶ روز را با صبر و شکیبایی،‌ با توکل و یاد خدا دوران اسارت را به پایان برد. در تاریخ ۶/۹/۱۳۶۹ از اسارت آزاد گشته و به میهن اسلامی‌باز گشت و با آزادی خود همه را شاد نمود.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :