فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه آزاده و جانباز جواد جهانی

جواد جهانی فرزند فضل الله، در سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای متدین‌، مذهبی و اصیل در شهرستان نی‌ریز به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان فرهنگ اسلامی ( ششم بهمن سابق ) به پایان رسانید. دوره راهنمایی را در مدرسه شهید مفتح و دوره متوسطه را تا سال سوم در مدرسه شهید بهشتی و سال چهارم را پس از آزادی از اسارت در مدرسه ایثارگران شهید سرافراز پشت سر گذاشت. در ادامه تحصیل به دانشگاه ‌پیام نور سیرجان راه یافت. ایشان از همان دوران کودکی دارای روحیه‌ای معنوی بود که در رفتار و کردار ایشان نمود عینی داشت. برای اولین بار از طریق بسیج در سال ۱۳۶۵ عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. برای دومین بار در بهمن ماه ۱۳۶۶ و با حضور در گردان کمیل بعنوان کمک آرپی‌جی‌زن در کنار دیگر همسنگرانش به دفاع از اسلام ومیهن اسلامی تحت فرامین ولی امر خود پرداخت. که طی این دو مرحله اعزام در عملیاتهای والفجر ۱۰ در منطقه خرمال و حلبچه به عنوان تک‌تیرانداز و درتک شلمچه به عنوان آرپی‌‌جی‌زن شرکت کرد. در تاریخ ۴/۳/۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به اسارت نیروهای بعثی درآمد. پس از تحمل ۲۷ ماه اسارت در تاریخ ۸/۶/۱۳۶۹ به میهن اسلامی بازگشت.

ایشان در مورد خاطرات خود از جبهه‌ها ی نبرد و دوران اسارت فقط به یک خاطره بسنده نمود و وعده دادند تا در آینده نزدیک مجموعه خاطرات خود را از دوران اسارت بصورت یک کتاب مدون در اختیار جامعه اسلامی قرار دهد.

در تاریخ دوم یا سوم فروردین سال ۱۳۶۷ در عملیات خرمال دو دستگاه بالگرد، به ارتفاع کم از منطقه بازدید کردند که یکی از آنها مسافربری و دیگری جنگی و بعنوان پشتیبان حفاظتی اولی را همراهی می‌کرد. شخصی که در بالگرد مسافربری بود با دیدن بچه‌های رزمنده، نسبت به آنها ابراز احساسات کرده و برای آنها دست تکان می داد. بچه‌ها فکر می‌کردند فرماندهی لشکر یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که برای تبریک ایام نوروز و بازدید از منطقه آمده است. بعد از رفتن بالگردها، ظهر که از طریق یک رادیوی غنیمتی به اخبار گوش می‌دادیم، شنیدیم رهبر معظم انقلاب - در آن زمان رئیس جمهور بودند- ساعت ۱۰ صبح از منطقه خرمال دیدار کردند. متوجه شدیم که شخص مورد نظر که دست تکان می‌داد رهبر انقلاب بوده‌اند‌.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...

نوشته های مرتبط :

    * هیچ موردی پیدا نشد...

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...