فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه آزاده و جانباز رمضان عجم زاده

رمضان عجم‌زاده فرزند بهروز، در فروردین ماه سال ۱۳۴۷در خانواده‌ای مذهبی، متدین و کشاورز در آباده طشک بدنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدائی را در دبستان هجرت‌شروع نموده و با موفقیت گذراند. پس از پایان دوران ابتدائی بعلت مشغله کاری و مشکلات زندگی ترک تحصیل کرده و همراه پدر به کشاورزی پرداخت.

خانواده ایشان بسیار پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می‌باشند. بطوریکه دو نفر از برادرانش مدتی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و یکی از برادرانش بنام شهریار عجم‌زاده در فروردین سال ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل گردیده است. ایشان در هجدهم تیرماه ۱۳۶۶ از طرف ژاندارمری سابق، برای انجام خدمت مقدس سربازی به جبهه اعزام شد. پس از گذشت حدود یک سال از خدمت، روز بیست و یکم تیرماه ۱۳۶۷در جزیره مجنون به اسارت دشمن درآمد و در همین عملیات مجروح و ۳۰% از کار افتاده شد.

در خصوص نحوه اسارتش می‌گوید:

هنگامیکه عراقیها برای اسیر کردن ما آمدند من مجروح بودم.‌ دوستان دیگر مرا که سالم بودند به اردوگاه اسرا بردند ولی مرا نگه داشتند. ابتداء ‌ فکر می‌کردم شاید بدلیل اینکه مجروح شده‌ام می‌خواهند مرا بکشند. اما پس از مدتی مرا همراه با جنازه‌های نیروهای خودشان به پشت جبهه انتقال داده و به اردوگاه اسرا فرستادند. تا شش ماه پس از اسارت هنوز بهبودی نیافته بودم و آن قسمتی از بدنم که در عملیات مجروح شده بود (سر و گوش) عفونت کرده بود. بعد از شش ماه با کمک ‌صلیب سرخ جهانی مرا جهت مداوا به بیمارستان بردند.

سرانجام پس از دو سال و یک ماه و سیزده روز اسارت؛ روز سوم شهریور ماه سال ۱۳۶۹ از اسارت دشمنان بعثی آزاد گشته و به وطن و آغوش گرم خانواده بازگشت‌.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...

نوشته های مرتبط :

    * هیچ موردی پیدا نشد...

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...