فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز ابراهیم دمیری

ابراهیم دمیری در تاریخ ۳/۳/۱۳۴۰ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در روستای تم‌شولی واقع در بخش آباده طشک از توابع نی‌ریز دیده به جهان گشود. دوران کودکی و خردسالی را در جمع گرم و صمیمی خانواده به پایان رسانیده و در سن ۶ سالگی وارد دبستان پارسا در روستای تم‌شولی شد.‌‌ دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان رساند. از آنجایی که روستا فاقد مدرسه راهنمایی بود.‌ با توجه به اینکه ‌میل سرشاری به ادامه تحصیل داشت، عازم نی‌ریز گردید و در مدرسه آپادانا مشغول به تحصیل گردید. ‌پس از اتمام دوره راهنمایی وارد دبیرستان امام خمینی‌(ره) ‌شد و دوران دبیرستان را به پایان رسانید. در تاریخ ۱۸/۴/۱۳۵۹ مشمول خدمت سربازی گردید. دوران آموزش سربازی را در مرکز آموزشی پاسداران به پایان رسانیده و پس از آموزش جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز، گردان ۱۵۸، گروهان سوم، مشغول انجام وظیفه گردید. وی در تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ عازم جبهه‌های غرب سردشت از توابع استان کردستان شد. این منطقه از نظر سوق الجیشی و جنگی منطقه‌ای بسیار خطرناک بود چرا که احزاب کومله و دمکرات و همچنین گروهکهای مختلف در آن نفوذ داشتند.

ایشان می‌گوید: "‌به مدت ۹ ماه در این منطقه مشغول خدمت بودم. البته رفت و آمد از طریق زمین به این مناطق غیر‌ممکن بوده و فقط از راه هوا تردد امکان پذیر می‌شد. پس از آن به جبهه رقابیه در استان خوزستان اعزام گردیدم و در عملیات پیروزمندانه فتح المبین شرکت داشتم ‌و پس از استحکام مواضع و آرام شدن شدت آتش و در‌گیری به جبهه دهلاویه - درچند کیلو متری سوسنگرد- منتقل شدم. در همین زمان دکتر چمران نیز در دهلاویه به شهادت رسید".

پس از مدتی حضور در این منطقه ایشان در عملیات شور آفرین بیت المقدس جهت آزادی خرمشهر شرکت نمود و پس از آن در تاریخ ۲۱/۲/۱۳۶۱ در همین عملیات بر اثر اصابت خمپاره دشمن از ناحیه پا و شکم مجروح و با ۴۰ درصد از کار افتادگی به جمع جانبازان‌ دفاع مقدس پیوست.‌

ایشان در سال ۱۳۷۲ در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز پذیرفته مشغول به تحصیل گردید. در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی (لیسانس) شد.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :