فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز سعید محمدزاده

سعید محمد‌زاده فرزند اکبر، در تاریخ دوم خرداد ماه سال ۱۳۴۱ در شهرستان نی‌ریز بدنیا آمد. در خانواده‌ای مذهبی و متدین پرورش یافت و برای فراگیری علم و دانش وارد مدرسه شد.

وی دوران ابتدایی را در دبستان فرهنگ اسلامی نی‌ریز و دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی شهید مصطفی خمینی ‌به اتمام رساند. با اوج گیری انقلاب اسلامی در راهپیمائیها شرکت ‌نموده و به پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی‌‌(ره) می‌پرداخت. در همین رابطه بازداشت و مدت ده روز زندانی می‌شود.

همزمان با شروع جنگ تحمیلی سنگر تحصیل را رها نموده و به سوی جبهه شتافت و به همین خاطر موفق به اخذ مدرک دیپلم نشدند. برای نخستین بار در تاریخ ۲۷ دیماه سال ۱۳۵۹ از طریق بسیج شهرستان نی‌ریز به جبهه اعزام گردید.

وی به عنوان بسیجی در طول جنگ هشت ساله، مدت ۷۹ ماه در میادین جنگ داوطلبانه حضور داشته و بارها مجروح شدند. بطوریکه یک چشم و برخی از اعضاء و جوارح دیگر را از دست داده و توسط کمسیون پزشکی بعنوان جانباز ۶۵% شناخته می‌شوند. وی از اعضای فعال و ثابت گردان کمیل بود و سمتهای مختلفی در عملیاتهای قبل از تشکیل گردان و بعد از آن بعهده داشته است. بطورخلاصه وی در عملیاتهای آزاد‌سازی تپه‌های مدن آبادان‌، بیت المقدس و رمضان تک تیر‌انداز‌، در عملیات محرم فرمانده دسته‌‌، در عملیات و‌الفجر‌۱ معاون گروهان‌، در عملیات خیبر معاون گروهان و در عملیاتهای کربلای ۵ و ۸ و ۱۰و والفجر۱۰، معاونت گردان کمیل را به عهده داشته و شرح این عملیاتها به نقل از ایشان در فصل دوم همین کتاب آورده شده است.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :