فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز علی اصغر محمد علی پور

جانباز علی اصغر محمد علی‌پور فرزند محمود، در تاریخ ۷ تیرماه سال ۱۳۴۱ در روستای ماه‌فرغان از توابع منطقه خیر شهرستان استهبان در یک خانواده با ایمان و متعهد دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیط آرام خانوده سپری کرد و سپس برای آموختن علم و دانش وارد دبستان پروین اعتصامی استهبان شد. پس از گذراندن دوران ابتدایی دوره سه ساله راهنمایی را در مدرسه حدائق استهبان با موفقیت به اتمام رسانید. تحصیلات دوره متوسطه خود را در دبیرستان هدایت این شهرستان آغاز ‌‌اما پس از مدتی ترک تحصیل، در سال ۱۳۶۰ وارد سازمان شهربانی کل کشور شد و بعد از مدتی خدمت از شهرستان استهبان به‌ نی‌ریز منتقل گردید‌. با شروع جنگ تحمیلی تمایل شدیدی برای رفتن به جبهه داشت. لذا با احساس تکلیف شرعی در تاریخ ۶/۴/۱۳۶۱ داوطلبانه از طرف تیپ حمزه سید الشهداء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و با انگیزه دفاع از اسلام و میهن اسلامی و درپی فرمان‌ امام خمینی(ره) و خوشحال از اینکه توانسته است به پیام ایشان لبیک گوید به نبرد با متجاوزان بعثی و دیگر گروهکهای ضد انقلاب پرداخت. در عملیاتهای پی در پی که توسط این تیپ (حمزه سید الشهداء ) در پیرانشهر و کردستان انجام می‌گرفت انجام وظیفه می‌کرد. یکی از خاطرات خود را در زمان خدمت در این خطه چنین بیان می‌نماید:

"در منطقه عملیاتی یک شب به ما اطلاع دادند که " قاسملو " ۱ آمده و در ده نزدیک مقر استقرار ما مستقر شده است. ما هم به همراه دیگر برادران و رزمندگان مأموریت یافتیم تا شبانه ده مورد نظر را به محاصره در آوریم و فردا صبح قاسملو را دستگیر کنیم. از شب تا صبح همه نیروها تلاش کردند و فردا صبح که ده در محاصره نیروهای اسلام در آمده بود و ما منتظر بودیم تا طبق فرمان، قاسملو را دستگیر کنیم ولی هر چه جستجو کردیم وی را نیافتیم‌. غافل از اینکه قاسملو با پوشیدن لباس زنانه (کردی ) و گذاشتن بچه‌ای در جلو خود بر روی اسب خیلی خونسرد و آرام در مقابل چشمان ما فرار کرده بود و ما نفهمیده بودیم و این خاطره برای من و سایر رزمندگان خاطره‌ای بیاد ماندنی شد. "

سرانجام در یک عملیات دشوار در منطقه پیرانشهر که هدف از این عملیات گرفن زندان "آلباتا " ۲ از دست ضد انقلاب و گروهکها و آزادی برادران مسلمان در بند بود، در تاریخ ۴/۷/۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی از ناحیه سر مجروح و به دنبال آن نیمی از بدنش فلج گردید که با نظر کمسیون پزشکی جانباز ۷۰ % شناخته شد.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :