فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز علیرضا احصایی

‌علیرضا احصایی فرزند مراد، در تاریخ ۲۷ دیماه سال ۱۳۴۹ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در شهرستان نی‌ریز متولد گردید.

تحصیلات ابتدایی را در دبستان فرهمندی نی‌ریز شروع و ادامه آن را در مدرسه راهنمایی ولی‌عصر‌(عج) و دبیرستان امام خمینی‌(ره) ‌ شهرستان نی‌ریز و دبیرستان سلمان فارسی شیراز گذراند. ایشان یکسال قبل از انقلاب فعالیت خود را علیه رژیم بی‌کفایت پهلوی شروع نمود‌ه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل سپاه پاسداران وارد این نهاد انقلابی شد. درس خود را در مرکز تربیت معلم شهید رجایی شیراز ادامه داد. وی نه تنها یک پاسدار، بلکه معلم نیز بود.

در تاریخ ۲۵ مهرماه سال ۱۳۵۹ به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. با قلبی سرشار از شوق و شادی و سرور و عشق به وطن و اسلام و امام خمینی(ره) به نبرد با متجاوزان بعثی پرداخت.

ایشان یکی از بهترین خاطرات‌اش از جنگ تحمیلی را اینگونه بیان می کند:

سال ۱۳۵۹‌ به شهر آبادان اعزام شدیم. بعلت محا‌صره بودن شهر ‌ناچار بودیم از راه دریا به آبادان برویم. در بین راه لنج حامل رزمندگان دچار مشکل شده و به اجبار سه شبانه روز را در آبهای نیلگون خلیج فارس سرگردان بودیم. علی‌رغم پروازهای مکرر هواپیماهای عراق و گشتهای نیروی دریایی آنها خداوند ما را از چشم دشمن پنهان و در نهایت با تمام خطرات موجود به سلامت به آبادان رسیدیم.

در عملیات طریق القدس در تاریخ ۹ آذر ماه سال ۱۳۶۰ در جبهه غرب منطقه بستان (دهلاویه ) بر اثر اصابت ترکش توپ از ناحیه کمر وپا مجروح شده و توسط کمسیون پزشکی بعنوان جانباز ۵۲ در صد شناخته می‌شود.

وی پس از جانبازی در سال ۱۳۶۵ مجددا" عازم جبهه شده و در بیمارستان فاطمه زهرا‌(س) که کار رسیدگی به مجروحین جبهه فاو را بعهده داشت، مشغول خدمت به مجروحین جنگ شدند. همزمان تحصیلات خود را در رشته الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان دنبال و موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی (لیسانس) می‌گردد.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :