فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز محمد علیمردانی

محمد علیمردانی فرزند شهباز، متولد ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۴۲‌ می‌باشد و در روستای حیدرآباد از بخش مرکزی شهرستان نی‌ریز بدنیا آمده است.

وی دوران کودکی خود را در روستای سرشار از محبت و یکرنگی سپری نمود. دوران دبستان خود را ابتدا در دبستان فردوسی حیدرآباد و سپس در دبستان فرهمندی نی‌ریز طی کرد و پس از دوران دبستان وارد مدرسه راهنمایی ولی‌عصر‌‌(عج) نی‌ریز شد. بعد از اتمام دوره راهنمایی‌ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی بعنوان یک ارتشی قهرمان به مدت ۷ سال در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از اسلام و میهن اسلامی عزیزمان " ایران " و به اطاعت از فرمان امام (ره) همدوش دیگر همرزمانش به جهاد حق علیه باطل پرداخت.

این برادر جانباز دور از خانه و کاشانه به اقتضای مسئولیت خویش در برابر ملت‌، در عملیاتهایی نظیر کرخه نور، بیت المقدس (‌در هر سه مرحله‌) عملیات رمضان (‌در هر سه مرحله‌) شرکت نمود و اکثر اوقات سمت فرماندهی زره پوش و گاهی نیز بعنوان موشک انداز به وظیفه خود عمل می‌نمود.

در تاریخ ۳۱ تیرماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کوشک واقع در منطقه جنوب خوزستان بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه سر و سینه مجروح گردید و دوبار دیگر نیز بر اثر انفجار مین از ناحیه سر و سینه مجروح شد و توسط کمسیون پزشکی بعنوان جانباز ۴۵% شناخته شد.

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :