فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۵۹ -زندگینامه شهید عنایت الله رمضانی

بیا به شهر عشق برویم، آنجا که خداوند شهیدان عنایت‌ ویژه بر عاشقانش دارد. آنجا که حسین(ع) است، عباس(ع) است، علی‌اکبر(ع) است و عنایت‌الله.

عنایت‌الله رمضانی فرزند محمد‌علی، در خانواده‌ای متدین و مذهبی در سال ۱۳۳۸ در شهر آباده طشک دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه هجرت و راهنمایی را در ابن‌سینا و دوره متوسطه را دو سال در نی‌ریز و دو سال در شیراز سپری و موفق به اخذ مدرک پایان دوره متوسطه (دیپلم) شد. او که از هوش و استعداد وافری برخوردار بود، در سالهای آخر دبیرستان به جریان توفنده انقلاب اسلامی پیوست. عاشقانه در راهپیمائیها حضور داشت و در راه به ثمر نشستن انقلاب از هیچ کوششی فرو گذار نمی‌کرد. ادب را در خانواده آموخته و با مردم، بخصوص خانواده‌اش مهربان و نسبت به آنها دلسوز بود.

نماز و نیایش با گوشت و پوست و خون‌اش عجین شده بود و هر فرصتی را بدست می‌آورد به نماز می‌ایستاد و با خدای خود به راز و نیاز مشغول می‌شد. لباس مقدس سربازی به تن کرده و به جمع رزمندگان گردان ۳۸۷ از گروه ۲۲ توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست. همراه با دیگر همرزمانش برای دفاع از عزت اسلامی و ایرانی خود، راهی جبهه شد. ۲۳/۸/۱۳۵۹ در منطقه جنوب، چنان مردانه بر دشمن تاخت و ایستادگی نمود، تا از خونش سرزمین دلیران، سرخ رنگ و نهال نوپای انقلاب بارورتر شد.

پیکر مطهرش را در گلزار شهدای شهر آباده طشک به خاک سپرده‌اند.

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :