فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۵۹ -شهادت نامه شهید سید محمد محسن موسوی

آموزگار بزرگ شهادت اکنون برخاسته است، تا به همه آنها که جهاد را تنها در توانستن می‌فهمند و به همه آنها که پیروزی بر خصم را تنها در غلبه؛ بیاموزد که شهادت نه یک باختن که یک انتخاب است. انتخابی که در آن مجاهد، با قربانی شدن خویش در آستانه معبد آزادی و در آب عشق پیروز می‌شود و حسین(ع) وارث آدم، که به بنی‌آدم چگونه زیستن آموخت، اکنون آمده است تا در این روزگار به فرزندان آدم چگونه باید مردن را بیاموزد؟ حسین(ع) آموخت که مرگ سیاه، سرنوشت شوم مردم زبونی است که به هر ننگی تن می‌دهند تا زنده بمانند، چه کسانی که گستاخی آنرا ندارند که شهادت را انتخاب کنند، مرگ آنان را انتخاب خواهد کرد.

شهادت دعوتی است به همه عصرها و به همه نسلها: اگر می‌توانی بمیران، واگر نمی‌توانی بمیـــر. و ای حسین(ع) تو فقط تنها نبودی ما هم بودیم، ولی ما از تو درس آزادی و آزادگی را آموختیم. ما خون دادن را از حسین(ع) و پیام رساندن را از زینب(س) آموختیم. ما بر ضد کاخ شاه جلاد برخاسته‌ایم و با خون خود شهادت می‌دهیم: یا مرگ یا حکومت اسلامی به رهبری امام خمینی. آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی هستند.

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون.

مپندارید که شهداء راه دین مرده‌اند، آنها زندگان جاویدند و نزد خدا روزی می‌خورند.

والله لا یهدی القوم الظالمین.

خدا هرگز ستمکاران را یاری نمی کند.

نام من، سید محمد محسن موسوی ـ فرزند حاج سید احمد موسوی ـ متولد سال ۱۳۴۱ شهرستان قم، تاریخ ـ پنجشنبه ۷ دی ۱۳۵۷. ۲۷ محرم ۱۳۹۹ والسلام.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :