فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۰ -وصیتنامه شهید حسین نصیرپور

بسم الله الرحمن الرحیم

من حسین نصیرپور اکنون که در جبهه نبرد حق و باطل هستم (جبهه سید خلف)، وظیفه شرعی خود می‌دانم که قبل از شهادت وصیتنامه خودم را تنظیم کنم. من به صورت حرف وصیتی ندارم. یک حرف با جوانان متعهد و مسئول مملکتم دارم و آن این است که در این میدان مقدس نبرد و جبهه حق علیه باطل هر روز دهها جوان به عشق اسلام و در غربت می‌جنگند و در غربت شهید می‌شوند، فقط بخاطر تحقق یافتن احکام اسلام و دستورات رهبر کبیر انقلاب. اگر شما در باطن خود را مسئول خون شهیدان می‌دانید! پس به دستورات رهبر گوش فرا دهید و عمل نمائید و از اختلافهای داخلی دست بردارید، تنها به فکر جنگ باشید. اگر شهید شدم و جسدی از من باقی ماند! مرا به زادگاه خودم نی‌ریز فارس ببرید و به خاک بسپارید. سخنی با خانواده خودم دارم: پدر، مادر، برادران، خواهرم و همسر مهربانم، هرگز در سوگ من گریه نکنید، که شهادت خود افتخاری است بزرگ و من بحکم وظیفه شرعی که در خود نسبت به این انقلاب و اسلام حس می‌کردم، از تمام لذائذ دنیوی و مادیات زندگیم چشم پوشیدم و به جبهه آمدم. البته هدف پیروزی در جنگ است و اگر شهید شدم باز شهادت پیرزوی بزرگتر است و پیروزی اول محسوب می‌شود.

چنانچه فرزندی در آینده نزدیک خداوند به شما عطا فرمود، اگر پسر باشد اسم او را مهدی و اگر دختر بود، مریم بگذارید. به خانواده خود سفارش می‌کنم که به تنها یادگار من، راه و روش اسلامی را بیاموزند و خودتان نیز همیشه تقوا را پیشه خود سازید و زینب‌وار راه مرا ادامه دهید.

شما همیشه در زندگیتان صبر را پیشه خود کرده و با مشکلات زندگی مبارزه کنید. اگر من شهید شدم وظیفه شما مشکلتر می‌شود و باید زینب‌وار رسالت خون شهیدان را بر دوش کشید تا پیرزوی انقلاب. جبهه جنگ محل تزکیه انسان هست، هر روز که انسان در جبهه باشد معجزات بیشتری از خداوند متعال می‌بیند و ایمان او بیشتر می‌گردد.

خاطراتی فراوان از جبهه جنگ دارم: اولین شبی که در جبهه بودم؛ دوست و همرزمم وقتیکه با فانوس در پشت خاک‌ریز و سنگر به دنبال نفت می‌گشت که فانوس را نفت کند، ترکش خمپاره به فانوسی که در دست او بود اصابت کرد و فانوس سوراخ شد و او خود سالم ماند. نمی‌دانم وقتیکه انسان این لحظه را می‌بیند چقدر ایمانش به خدا زیادتر می‌گردد؟

قسمت این نیست که در حجله بختم به سعادت برسم

شرط این است که در سنگر عشقم به شهادت برسم

خداوند در ناملایمات به شما کمک کند.

حسین نصیرپور



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :