فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۰ -نامه شهید محمد علی اشتیاقی به خانواده اش

بسم الله الرحمن الرحیم

و من یهاجر فی سبیل الله یجد فی الارض مراغماً کثیراً وسعه و من یخرج من بیته مهاجراً الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله و کان الله عفوراً رحیما.

بنام خداوند بخشنده مهربان

هر کس در راه خدا از وطن خویش هجرت کند (از آوارگی و غربت نیندیشد) در زمین پهناور خدا برای آسایش و گشایش امورش جایگاه بسیار خواهد یافت و هرگاه کسی از خانه خویش بیرون آید و در سفر مرگ وی فرا رسد؛ اجر و ثواب چنین کسی بر خداست و خدا پیوسته بر خلق آمرزنده و مهربان است.

( سوره النساء آیه ۱۰۰ )

حضور محترم پدر بزرگوار و مادر ارجمند و خواهران مهربانم:

سلام گرم و صمیمانه خود را از راهی دور اما راهی نزدیک بخدا، به حضور همه شما تقدیم می‌دارم و سلامتی، شادکامی و بهروزی همه شما را از درگاه پاک خدای متعال خواستارم. اگر جویای حال فرزند و برادر خود محمد علی اشتیاقی برآمده باشید، الحمدالله بسلامتم و ملالی در بین نیست. پدر مهربان و... بنده در شهرستان مریوان، از توابع کردستان هستم و در بلندیهای متصل بخاک ایران و عراق مستقریم. در اینجا الحمدالله خیلی به ما خوش می‌گذرد. در بالای کوههای بلند کردستان، تسلط کامل به شهرهای عراق و دشمنان اسلام و مسلمین داریم و هیچگونه درگیری نیز نداریم، زیرا دشمنان آنقدر ترسو هستند که جرأت نزدیک شدن به کوهها و مقابله با ما را ندارند. بهر حال چون یکی از برادران نی‌ریزی بنام همایونی که بیش از دو ماه در اینجا بودند و اکنون ما آمده‌ایم در جای آنها مستقر شده‌ایم، ایشان همراه دیگران عازم استان فارس هستند، لازم دیدم از سلامتی خود شما را با اطلاع سازم. به هر حال شما هیچ در فکر بنده نباشید، بنده همراه با دیگر دوستان و یارانی که کنار هم هستیم، اوقات خوشی را داریم و روزها هنگام فراغت به روستاهای محروم و فقیر اطراف می‌رویم و تبلیغات اسلامی و وظیفه شریف معلمی خویش را دنبال می‌کنیم. تنها خواهشم این است که در فکر بنده نباشید. هر چه که تقدیر و خواست الهی است پیش خواهد آمد. در پایان بار دیگر سلامتی، شادکامی و موفقیت همه شما را در عبادت و ستایش و پیروی از دستورات الهی از خداوند متعال خواستارم.

پدرم، خداحافظ.

مادرم، خداحافظ.

خواهرانم، خداحافظ.

برادرم، خداحافظ.

والسلام، دوستدار و جان نثار شما

محمد علی اشتیاقی ۱۱/۲/۱۳۶۰

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :