فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -زندگینامه شهید سید احمد هندی زاده

آنگاه که باد پاییزی زمزمه رسیدن فصل خزان را سر داده بود و تلون برگها نقش و نگاری زیبا به دشتها و باغها زده بودند، حضور سبز کودکی زیبا، دهم مهرماه سال ۱۳۴۰ در روستای مشکان از توابع شهرستان نی‌ریز، بهاری دیگر را در پاییز به خانواده متدین هندی‌زاده هدیه نمود. طنین زیبای الله‌اکبر در گوش او پیچید و نام زیبای احمد را بخود گرفت. در گذر عمر، کودکی را بسر آورد و برای کسب معرفت راهی دبستان روستای مشکان شد. سپس رخت مهاجرت پوشید و برای ادامه تحصیل راهی نی‌ریز شد. دوره راهنمایی را در آن شهر و مدرک پایان دوره متوسطه (دیپلم) خدمات و بازرگانی را در شهرستان استهبان بدست آورد.

در دوران تحصیل، تعطیلات تابستان را برای بدست آوردن بخشی از هزینه‌های تحصیلی، مشغول کار می‌شد و از درآمد اندک خود بخشی را هم برای محرومین جامعه در نظر می‌گرفت. خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود می‌دانست و سعی می‌کرد اضافه برانجام فرائض دینی، مستحباتی چون نماز شب را هم بجا بیاورد. از پیروان صدیق امام و سرباز وفادار انقلاب اسلامی بود. با شرکت در راهپیمائی‌های مردمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تهیه و توزیع اعلامیه‌های امام و کتابهای مذهبی، در نهضت بزرگ اسلامی سهیم شده بود. عشق به اسلام و اصول نورانی آن سیداحمد را از همان دوران نوجوانی علاقمند به مسجد و جلسات مذهبی کرده بود. وقتی جنگ تحمیلی شروع شد، او در شهر شیراز به کار مشغول بود. بی‌درنگ کار خود را رها کرده و از طریق بسیج شیراز در دو مرحله به جبهه اعزام شد. مرحله اول به منطقه عملیاتی تنگ‌چزابه رفت و مرحله دوم در عملیات بزرگ فتح‌المبین، در منطقه شوش شرکت کرد.

همیشه می‌گفت: ما با برادران و دوستان همرزم خود پیمان بسته‌ایم تا پاکسازی سرزمین اسلامی خود از لوث وجود صدامیان کافر در جبهه‌ها خدمت کنیم.

سرانجام برای سومین بار، از طریق بسیج نی‌ریز به جبهه کوشک اعزام شد و در عملیات رمضان شرکت نمود. پیشانی‌بند لبیک یا خمینی را برای اعلام وفاداری بر پیشانی بسته بود و چفیه سفیدش را به عنوان کفن، بر دوش خود می‌کشید. می‌خواست تا دشمن بداند که سرباز خمینی(ره)، آگاهانه و با اختیار آمده و جز به شکست دشمن یا شهادت در راه خدا راضی نخواهد شد. در همین عملیات در تاریخ ۲۵/۴/ ۱۳۶۱ در گرماگرم نبرد و در میان گردوخاک برخاسته از اصابت گلولـه‌ها، روح بزرگش راه آسمان را پیش گرفت و پیکر مطهرش برای همیشه میهمان شقایق‌های خونین دشت کوشک گردید. نام مبارک اورا در فهرست مفقودالاثرها ثبت نام کردند.

روحش شاد و نامش جاودان

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :