فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید احمد حیدری

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امت غیور ایران و درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب و روحانیت مبارز، اکنون که با قلبی سرشار از عشق به الله و مکتب انسان‌ساز اسلام، می‌روم که وارد کربلای زمان خود شوم و با خون خود جواب ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان را بدهم، لذا می‌خواستم پیامی به برادران و خواهرانم بدهم، البته من کوچکتر از آنم که بتوانم پیامی به برادران و عزیزان بدهم و لکن می‌گویم ای برادران، بزرگترین دانشگاه برای تحصیل، جبهه‌ها می‌باشند و خداوند سفره رحمت خود را بر ما گسترده است؛ هر کس سر این سفره نیست ناکام از دنیا خواهد رفت. برادران و شما ای خواهران؛ می‌توانید با غالب شدن بر نفس خود، فرزندانی پاک برای جامعه باشید. روزی می‌شود که همگی ما خواهیم رفت شکی نیست.

انا لله و انا الیه راجعون. چه بسا روزی که دفترچه اعمال یک یک ما را باز کنند، آن موقع است که باید به سزای اعمال خود رسید. هدفتان فقط الله باشد و برای رضای خدا زندگی کنید، محکم باشید و به چیزی جز اسلام و قرآن فکر نکنید، چند کلمه‌ای می‌خواستم با دوستانم صحبت کنم: برادران واجب شرعی است بیائید به طرف جبهه، این مزدوران واین دست نشاندگان تا کی می‌خواهند بر ما فرمانروایی کنند، امام را تنها نگذارید، اسلام را یاری کنید، به کمک مستضعفان بشتابید. اما چند کلمه‌ای با خانواده‌ام صحبت می‌کنم:

پدر و تو ای مادر عزیزم؛ حلالم کنید، من که رفتم برایم نیز دعا کنید تا خدا از تقصیراتم بگذرد. شکر خدا را کنید. اصلاً برایم گریه نکنید! اگر خداوند مرا به بزرگی خودش بخشیده باشد، حتماً بدانید که به آرزوی خود رسیدم. شما ای برادر و خواهرانم؛ بیش از آنچه عبادت می‌کردید خدا را سپاس گوئید و صبر داشته باشید. فرزندانتان را چنان پرورش دهید که راهم را ادامه دهند و تنها خواهشی که دارم هر وقت که توانستید صدای تلاوت قرآن را چه خودتان و چه از طریق ضبط برایم بگذارید زیرا زیاد علاقه داشتم.  والسلام ـ احمد حیدری

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :