فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید اسماعیل نظرزاده

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون.

مپندارید آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند؛ بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورید.

شهادت فیضی عظیم است که از اولیاء به ما رسیده است. " امام خمینی "

مگر کودکی سراغ دارید که از پستان مادرش بترسد که شما ما را از شهادت می ترسانید . "

امام حسین(ع)

آنان که ره عشق گزیدند همه در کوی شهادت آرمیدند همه

با درود بر حسین(ع) رهبر آزادگان و شهیدانی که قهرمانانه جنگیدند و غریبانه شهید شدند. با سلام بر بقیه‌الله و نائبش روح‌الله و سربازانش جندالله و امت‌اش حزب‌الله. بدان شدم که چند کلامی را به عنوان وصیتنامه بنویسم.

تا بانگ لا‌اله‌الاالله و محمد رسول‌الله در جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا در هر کجای جهان مبارزه است، ما هستیم. آن روزی که آزادگی در جهان معنی گرفت معلم آزادگان حسین(ع) بود، حسینی که از اسلام درس مردانگی آموخته بود و امروز که آزادگی در قرن بیستم زنده شد؛ معلم آزادگان روح‌الله است. خداوندا شکر بدرگاهت که به من ایمان عطا کردی تا بتوانم حق را از باطل بشناسم، و حق این است که نسبت به امام عشق می‌ورزم و با دیدن امام، حالتی به من دست می‌دهد، که گویا یعقوب، یوسف‌اش را ببیند. بار الها! شهادت را که تنها و یگانه آرزوی من است، قبل از شهادت امام برسان، که من شهادت امام را تحمل نتوانم کرد. ای امت حزب‌الله! نگذارید که امام را نشناخته از دست بدهیم. به هوش و گوش باشید که ما بهشتی را نشناخته از دست دادیم، مطهری، آن استاد گرانقدر و اندوخته آینده انقلاب را از ما گرفتند نگذارید که این ابر جنایتکاران دست به جنایت بزنند، که این ضایعه‌ها جبران ناشدنی است.

اما سخنی با شما جوانان حزب‌اللّهی دارم: جوانان، تشکیلات را به پذیرید که تشکیلات خود کمکی به انقلاب است. بدانید که شرق تجاوزگر و غرب متجاوز جنایتکار و مزدوران و فریب خوردگان داخلی‌شان آسوده نخواهند نشست.

آری! پدرم، امیدوارم که از فرزند کوچکت در زندگی دلگیر نشده باشی و با نثار کردن خون اسماعیل‌ات، برای رضای خدا، همچون ابراهیم خشنود و کامیاب باشید. پدرم، اسماعیل تو راهی را برگزید که اولیاءِ خدا و ائمه(ع) همگی در این راه پیش‌قدم بودند.تو ای مادر عزیز داغدیده‌ام! سلامی بر تو می‌گویم که چون فاطمه(س) در زندگی پاک بوده و پاک زیستی و از شما انتظار دارم که با راضی بودن از دادن شیرم، مرا خشنود سازید و زینب‌گونه پیام مرا به آیندگان برسانید.

ای همشهریان عزیزم! مهمترین مسئله انقلاب است. تمام جهان چشم به انقلاب ما دوخته‌اند، دستهایشان را از عظمت این انقلاب به دهن گرفته‌اند. ای مردم سعی کنید این انقلاب را نگهدارید. کشاورزان، کارگران، معلمان، مسئولان و همه و همه، باید شبانه روز از این انقلاب نگهداری شود. در مسیر انقلاب حرکت کنید. با رهبری امام کمبودها را خوب برطرف کنید تا مستقل شویم. به حرفهای امام توجه کنید، زیرا حرفهای امام مسیر انقلاب را مشخص می‌کند. سعی کنید اشکالات را در میان خودتان حل کنید، مسائل کوچک را بزرگ نکنید و اگر خطایی یا عیبی در رفتار یا عملتان است، خودتان سعی کنید آن را برطرف کنید.

وصیتنامه‌ام را در داخل مقبره‌ام بگذارید، جنازه‌ام را حتماً نشان پدر و مادرم دهید. مقداری پول از سپاه طلب کارم، آنرا بگیرید و کمک کنید به جبهه‌های جنگ. جنازه‌ام را با لباسهای رزمی خاک کنید و در آخر امام امت را دعا کنید.

والسلام اسماعیل نظر زاده



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :