فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید حسن کیخائی
 

بسم الله الرحمن الرحیم


  فاذا لقیتم الذین کفروا فضرب الرقاب حتی اذا اثخنتموهم فشدوا الوثاق فاما منا بعد و اما فداء حتی تضع الحرب اوزارها ذالک ولو یشاء الله لانتصر منهم ولکن لیبلوا بعضکم ببعض و الذین قتلوا فی سبیل‌الله فلن یضل اعمالهم. «سوره محمد(ص)، آیه ۴»

شما (مؤمنان) چون (در میدان جنگ) با کافران روبرو شوید باید (شجاعانه) آنها را گردن زنید تا آنگاه که از خون‌ریزی بسیار، دشمن را از پا در آورید. پس از آن اسیران جنگ را محکم به بند کشید که بعداً آنها را آزاد گردانید یا فِدا گیرید تا (در نتیجه) جنگ سختیهای خود را فرو گذارد. این حکم فعلی است و اگر خدا می‌خواست خود از کافران انتقام می‌کشید و همه را هلاک می‌کرد، ولیکن (این جنگ کفر و ایمان) برای امتحان خلق به یکدیگر است و آنان که در راه خدا کشته شدند، خدا هرگز رنج و اعمالشان را ضایع نگرداند.

با سلام و درود بی حد به رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی. با سلام و درود به تمامی پیکارگران در صحنه نبرد حق علیه باطل. با سلام و درود به مردم غیور و شهیدپرور ایران، خصوصا" مردم ایثارگر نی‌ریز، اکنون که می‌روم تا ظرف چند روز آینده وارد کربلای ایران شوم و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» بت‌شکن زمان، خمینی قهرمان، لبیک گویم؛ لازم دانستم چند کلمه‌ای وصیتنامه بنویسم. بنده خیلی کوچکتر از آنم که بتوانم برای امتی با این عظمت پیامی داشته باشم. فقط تنها سخنی که با شما دارم این است که امام را تنها نگذارید و همیشه امام را دعا کنید. از جوانان عزیز و برومند تقاضا دارم که بعنوان وصیت برادر کوچکتر خود، به جبهه‌ها بیایند، که انشاءالله تا قدس راهی نمانده. اما سخنی هم با کسانیکه همیشه در پی ریاست و مقام هستند، شما را بخدا برای یک بار هم که شده به جبهه‌ها بیائید، ببینید این جوانان عزیز چگونه فداکاری می‌کنند. آنوقت عده ای از شما جنازه را به این طرف می‌کشید و عده ای دیگر بآن طرف؛ بخدا قسم در روز قیامت این شهدا یقه شما را می‌گیرند و آنوقت است که دیگر کار از کار گذشته، تا وقت هست بیائید دست از دنیا بکشید و با هم متحد شوید. شما پدر و مادر گرامی و ارجمند، شمایی که شب و روز زحمت کشیدید تا مرا باین سن رساندید، اگر یکی از فرزندان خود را به درگاه خداوند متعال تقدیم نمودید، خوشحال باشید و خدا را شکر کنید که هنوز فرزندانی دارید که می‌توانند در جبهه‌ها خدمت کنند. شما را بجان امام قسم می‌دهم که هرگز شیون و زاری نکنید و شما برادران عزیز، از شما تقاضا دارم که از خداوند متعال برای من طلب مغفرت کنید و مرا ببخشید. تو ای خواهرم، در راهی که انتخاب کرده‌ای ثابت قدم باش، که در آینده، به خواهران زینب‌وار نیاز مبرم داریم. از تمامی دوستان و اقوام که نتوانستم با آنان خداحافظی کنم پوزش می‌طلبم.

والسلام

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار

حسن کیخائی - چهارشنبه ۱۳۶۱/۷/۷



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :