فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -زندگینامه شهید صفر رحیمی

گاهی دل‌بستگی‌های دنیایی وجود آدمی را بسان کویر خشک می‌کند. شهید با گذشتن از جان خود، با بارش باران سرخ، طراوت سبز بهار را در کویر تن به نمایش می‌گذارد و آن را در منظر تماشای ملائکه قرار می‌دهد. صفر رحیمی یکی از بهار دلانی است که در اول شهریور سال ۱۳۴۳ در روستای قطرویه از توابع نی‌ریز در میان خانواده‌ای مذهبی و باایمان متولد شد. دوران طفولیت را در کوچه‌باغ‌های روستا و در کنار پدر و مادر مهربان خود سپری نمود. شش‌ساله بود که وارد مدرسه ابتدایی یزدانی (شهید چمران) زادگاهش گردید. از همان دوران کوچکی برای تأمین بخشی از هزینه تحصیلی و زندگی خود، همراه با پدر در ایام تعطیلات تابستانی به کار دامداری می‌پرداخت. با اتمام دوره دبستان، در مدرسه راهنمایی امیرکبیر ـ در حال حاضر بنام خود شهید صفر رحیمی نام‌گذاری شده است ـ ثبت‌نام و به ادامه تحصیل پرداخت. سپس برای ادامه تحصیل به نی‌ریز مهاجرت کرد و در هنرستان فنی شهید باهنر مشغول به تحصیل شد. با گذراندن سا ل اول هنرستان از ادامه تحصیل منصرف و برای کمک به پدر، به روستای قطرویه بازگشت. هیچ کاری او را از یاد خدا غافل نمی‌کرد و نماز را در اول وقت بجا می‌آورد و انسانی ساکت و مؤدب بود. با کسب رضایت پدر، برای دفاع از حریم کشور اسلامی ایران که مورد تاخت‌وتاز بیگانه قرارگرفته بود، عزم رفتن به جبهه کرد. ۱۳۶۱/۵/۲۵ از روستای قطرویه به نی‌ریز اعزام و پس از سه روز، از طرف بسیج تیپ امام سجاد (ع) برای دفاع از اسلام و وطن، عازم کازرون و ازآنجا به جبهه اعزام شد. هنگام اعزام به جبهه و خداحافظی با آشنایان، خوشحال بود و سر از پا نمی‌شناخت. خطاب به آن‌ها می‌گفت: ببیند خداوند این توفیق را نصیب من کرده که بتوانم سرباز اسلام باشم، امیدوارم که اولین شهید روستای قطرویه هم من باشم.
در جبهه آرپی‌جی بدوش گرفته و تانک‌های دشمن را شکار می‌کرد. حال و هوای معنوی او پیام از روزهای آخر زندگی را می‌داد، احساس کرد که پریدنی است. نامه‌ای را خطاب به پدر و مادرش نوشت و آن‌ها را دلداری داده و به صبر و شکیبایی در شهادتش دعوت کرد.
۱۳۶۱/۸/۱۳ در خط پدافندی عین‌خوش، در انتظار دعوت دوست بود و برای رفتن لحظه‌شماری می‌کرد. ناگهان ترکش برخاسته از انفجار مهمات دشمن بهانه‌ای شد تا قفس تن را رها و به پرواز درآید. پیکر مطهرش در محل تولدش قطرویه تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
روحش شاد و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :