فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید محمد حسین امیری

بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتاً بل احیاء عندربهم یرزقون

گمان نکنید آنهائی که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده‌اند. بلکه آنها زنده‌اند و نزد خدایشان روزی می‌خورند. ( سوره آل عمران، آیه ۱۶۹ )

با درود فراوان به امام امت و امید مستضعفان جهان خمینی بت‌شکن و با سلام فراوان به ملت شهید‌پرور ایران، لازم دانستم که چند کلمه درباره خودم وصیت کنم.

من محمد حسین امیری فرزند اسماعیل امیری هستم و در سال ۱۳۴۳ متولد شدم. در سال ۱۳۴۹ به مدرسه رفتم و به مدت ۹ سال در روستای کوشکک، زادگاهم تحصیل کردم و تحصیلات دوران دبیرستان را دو سال است که در روستای آباده طشک ادامه می‌دهم. هم اکنون به دستور رهبر انقلاب من احساس مسئولیت کردم و خدای تعالی به من عنایت کرد و توانستم به جبهه حق علیه باطل اعزام شوم و از ناموس خود دفاع به عمل آورم. امیدوارم در این موقعیت خوب شهادت، فیض عظیم الهی نصیبم شود. (انشاء الله)

انا لله و انا الیه راجعون: به درستی که ما از خدا هستیم و بازگشت ما به سوی اوست. چه بهتر که ما در بستر، مرگ را ملاقات نکنیم و در راه خدا جان را به جان آفرین تقدیم نمائیم.

پدرم، مادرم، برادرانم و خواهرانم و تمام اقوام و خویشانم، ناراحت نباشید که برای من عروسی نگرفتید و مرا در حجله‌گاه ندیدید، این را بدانید که من داماد شده‌ام، داماد خدا، این تیری که به من خورد دامادی من است و خونی که از من جاری شد حنای سر ودست من است و لباسی که برای دامادی من در نظر داشتید کفن است و قبر حجله‌گاه من است. شما هیچ ناراحت نباشید، من به هدفم رسیدم، چه هدفی از شهادت بهتر. شهید چه مقامی والایی در آن جهان دارد.

شهیدان از شهادت قصه گویند نهال زندگی بر سر فشانند

و به گفته معلم شهید دکتر علی شریعتی، آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدیند. و خوشا به حال آن کسانیکه این عمل را انجام دادند و مانند زینب(س) شیر زن اسلام، رسالت تبلیغ اسلام را بردوش کشیدند. آیا می‌دانید که منظور از کلمه‌ای که حسین(ع) در صحرای کربلا و در روز عاشورا فرمودند، چه بود؟ حسین(ع) یک مرتبه فریاد زد هل من ناصر ینصرنی؟ آیا کسی هست مرا یاری دهد؟ آیا حسین(ع) هدفش این بود که کسی هست که یاری دهد و نگذارد که اورا از پای درآورند؟ خیر، حسین(ع) گفت: آیا کسی هست که بعد از من جانشین من و دین اسلام را رهبری کند و اسلام را در جهان گسترش دهد. عزیزان من؛ حسین(ع) این طور گفت: و باز دوباره جانشین حسین(ع) فرزند او شد و پرچم حسینی را به دوش گرفت و همین طور اسلام به وسیله امامان رو به بهبودی رفت و هم اکنون رسالت و رهبری آنرا امام زمان مهدی(عج) برعهده دارد و نایب بر حق او امام امت و امید مستضعفان جهان خمینی بت‌شکن می‌باشد.

مادر عزیزم؛ مبادا در مرگ من که همان شهادت من است، سرنوشت من است، گریه کنی! به جای گریه، برای من دعا کن. شبهای جمعه برایم دعا کنید و از خدا بخواهیدکه عمر امام امت زیاد شود.

آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنانکه مانده‌اند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدیند.

(شهید دکتر علی شریعتی)



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :