فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -زندگینامه شهید محمد مجید داوودی

محمد مجید دومین کبوتر خونین بال از تبار شاهدان عاشق و از خانواده مؤمن و متدین داوودی بود که ۱۳۴۱/۶/۱ در شهرستان نی‌ریز لبخند مهربانی و بقاء را بر لبهای منتظران رسیدنش نشاند. عطر وجودش فضای خانه را معطر و برق نگاهش شادی را به مادر و پدر هدیه نمود. با لطف و هدایت آنان بزرگ شد و برای دانش اندوزی راهی دبستان فرهمندی گردید. دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی ولی‌عصر(عج) گذراند و مقطع متوسطه را در دبیرستان شعله، در رشته ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل شد.

با اوج‌گیری نهضت اسلامی در سال ۱۳۵۶، وی نیز یکی از جمله جوانان پرشور و فعال شهرستان بود که در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد. در جلسات مذهبی و مخفیانه‌ای که علیه رژیم منحوس پهلوی در سطح شهر تشکیل می‌شد، شرکت داشت و اعلامیه‌های حضرت امام(ره) تهیه و پخش می‌نمود. چندین بار توسط نیروهای رژیم تهدید به دستگیری و تنبیه شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت آن نهاد مقدس درآمد. لباس سبز سپاه را بخاطر عشق و علاقه وافر به امام و اطاعت بهتر از فرامین وی برتن کرده بود. خفاشان که تاب دیدن خورشید انقلاب اسلامی را نداشتند، برای خاموشی آن جنگ تحمیلی را براه انداختند. مجید از ابتدای جنگ با حضور سبز و فعال گسترده خود در جبهه‌ها، سعی کرد تا توطئه‌های دشمن را در نطفه نابود سازد. هیچ چیز و هیچ کس نمی‌توانست ذره‌ای از عقیده و ایمان وی به اسلام و امام را کم کند و یا مانع وی از رفتن به جبهه شود. بطور مداوم و در دفعات مکرر به جبهه رفت و در بیشتر عملیاتها شرکت نمود. هنوز خاطرات شیرین مبارزات و دلاوریهایش در عملیات رمضان بر صفحه دلهای همرزمانش باقی است. ۱۳۶۱/۴/۲۳ در حالیکه پشت به پشت برادرش ایستاده و عرصه را بر دشمن دون تنگ کرده بود، یار با چشم مشتری خریدارش شد و همراه با برادر، هر دو را به میهمانی در دیار « عند ربهم یرزقون» فرا خواند. جسم‌اش را برای تبرک به همراه پیکر برادر به زادگاهش آوردند و بر روی دستان مهربان مردم شهیدپرور شهرستان نی‌ریز در گلزار شهدای نی‌ریز تشییع و به خاک سپردند.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :