فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۱ -وصیتنامه شهید محمدیار ابراهیمی

بسم الله الرحمن الرحیم

وجاهدوا فی الله حق جهاده ۱

وجهاد کنید در راه خدا و این حق مجاهده را به خوبی بجا آورید. (قرآن مجید )

اشهد ان لا اله الاالله ( گواهی می دهم که جز خدای یکتا خدایی نیست).اشهد ان محمد رسول الله (گواهی می‌دهم که محمد(ص) پیامبر خداست). اشهد ان علیاً ولی الله (گواهی می‌دهم که علی(ع) ولی خداست و خلیفه خدا در زمین است).

علی‏ٌ و اولاده امامی، اولُهم علی و آخرهم مهدی(عج): حضرت علی و فرزندانش امام من هستند که اولشان علی و آخرشان مهدی(عج) است.

با درود به خدای یکتا و پیامبر بر حقش. درود به امامان راستین و درود به مهدی(عج) عزیز که روحی و روحناله‌الفداء. دورد بر نایب بر حقش، امام امت، حضرت آیت‌الله امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران.

خدایا من برای یاری دینت و پیروزی اسلام عزیز به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک گفتم و به امر روح الله در گروه حزب الله و به صف جند الله پیوستم. خدایا اگر صالح هستم و صلاح می‌دانی، مرا به جوار خود ببر. هم اکنون که این وصیتنامه را می‌نویسم، چند روزی بیشتر به روز موعود باقی نمانده است. ما لحظه شماری می‌کنیم. خدایا این لحظه‌ها را هر چه زودتر کوتاه کن. بدانید زمانی هم که شما دارید این وصیتنامه را می‌خوانید، در جهان دیگر حاضر و ناظر شما هستم و به عزیزان شهید پیوسته‌ام. کسی برایم ناراحتی نکند، گریه و زاری نکند، صبر داشته باشید که خدا با صبرکنندگان است (ان الله مع الصابرین).

در مراسم من تا می‌توانید خرج کمتر کنید، چه از خودتان باشد یا از کمیته امداد.که آنهم از بیت المال است. خدایا فرزندان کوچک را به تو می‌سپارم. تو خود آنها را محفوظ بدار و ایمان کامل به آنها عطا کن. فرزندان عزیزم و امیدان آینده انقلاب، اصلاً برایم ناراحتی نکنید، بلکه شادی نمائید و خود ادامه دهندگان راهم باشید. عزیزم عبد الحمد ابراهیمی، تو با مادرانت و همشیره‌هایت خوشرفتاری کن، نکند خدای ناکرده یک وقتی دلشان را بیازاری. بعد از من زکات همه اموالت (گندم و جو و گوسفندان) را می‌دهی. همانطور که هر ساله سفره سید الشهداء می‌دادیم، بعد از من نیز این کار را بکنید. صله‌رحم بجای آورید. قباله پنج حبه ملک ریزآب را از دست ندهید و آن را بکارید.

خواهرانت را با سرافرازی سرپرستی کن و آنها را تحت قوانین اسلام به خانه شوهر می‌فرستی. متوجه باش که آنها را بی بهره نگذاری. از اموال خانه، سهیمه شراکت تلمبه، به آنها می‌دهی و تلمبه برای خودت و برادرت باشد. مسجد را تعمیر کنید که یکی از هدفهای من بود. سعی کن همیشه در صف حزب‌الله باشی، در مجالس دینی و مذهبی شرکت کن و در هر لباسی سرباز امام زمان باش. بروید قرآن و نهج‌البلاغه را بیاموزید، آنطور که از دستورات آن استفاده کنی. جویا باش اگر کسی طلبی از من داشته باشد آن را بپرداز. بدهکاریم را طبق سررسید بپرداز. یک نوار برایتان فرستادم، شبهای جمعه ببرید سرقبرم و قبرم را در کنار قبر پدرم بسازید. تا آنجا او را ملاقات کنم. مهریه والده‌ات (ثمنگل) مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان است، آن را از اموال بپرداز، طوری که ناراحت نشود بلکه خوشحال باشد. چنانچه نزد بچه‌هایش ماند، با او خوشرفتاری کن، طوری که انگار من در کنارتان هستم و اگر هم خواست برود، آزاد است؛ به شرطی که بچه‌ها را نبرد.

همسران مهربانم، والده عبدالحمد و والده میثم مرا حلال کنید، اگر در این مدت زندگی از من ناراحتی دیده‌اید، من شما را حلال کردم و به خدا سپردمتان. با هم خوشرفتار باشید آنطور که قبلاً بوده‌اید، خدا را فراموش نکنید، همیشه توکل بر خدا کنید. نماز بپای دارید و فرزندانتان را انقلابی و بچه مسلمان ببار آورید.

آنطور که خانواده شهدا الگو هستند و بچه‌هایشان مثل گل می‌درخشد.

خداحافظ و پشت و پناهتان باد. من از همین جا با شما وداع می‌کنم خداحافظ. حاج محمدیار ابراهیمی، دهکده فجریه، کنار رود کارون، ۵۰ کیلومتری اهواز.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...