فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۲ -وصیتنامه شهید عبدالرضا خاموشی

و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون؛ و لنبلونکم بشیٍ من الخوف و الجوع و نقصٍ من الاموالِ و الانفسِ و الثمرات و بشر الصابرین. 

(سوره بقره، آیات ۱۵۴ و ۱۵۵)

و آن‌کسی را که درراه خدا کشته شد، مرده مپندارید، بلکه او زنده ابدی است ولیکن همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت؛ و البته شمارا به سختی‌ها، چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم و بشارت ده به استقامت کنندگان.

بنام الله یاری‌دهنده روح‌الله

با سلام فراوان به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خمینی. با سلام به خدمتگزاران جمهوری اسلامی. سپاس بیکران خدای را که به ما جان داد و سپس ما را تا اینجا هدایت نمود. خدا را شکر می‌کنم که مرا موفق نمود که به جبهه به روم و حق را از باطل تشخیص دهم و از خدا می‌خواهم که اگر کشته شدم، مرا شهید به‌حساب بیاورد و گناهان مرا ببخشد و مرا پاک و صالح از این دنیای فانی کوچ دهد. ای امت اسلام طبق آیه ۱۵۵ سوره بقره، خدا شماها را آزمایش می‌کند: با ترس، گرسنگی و نقص در ثروت‌هایتان و آفت برای کشت و زراعتتان و باغ‌هایتان. ای مردم بهوش باشید تا به‌خوبی از امتحان الهی بیرون آیید.

به گفته نایب امام عصر (عج)، امام خمینی، این جنگ نعمت است و امتحان و جنگ بین کفر و اسلام است. ای مردم شهیدپرور، تمامی ابرقدرت‌ها کمرشان شکسته و زانوزده‌اند، شما هم بپا خیزید و این اختلافات جزئی را کنار بگذارید؛ زیرا مسئله اصلی جنگ است. دنباله‌رو یک عده افراد مقام‌پرست و دنیاطلب نباشید و مستقلاً فکر کنید و استقلال فکری داشته باشید. محافظ این انقلاب عزیز باشید. ای مردم ستمدیده و مظلوم، به خدا این انتخابات برای شما است، نه برای سرمایه‌داران و مستکبران. این اسلام است که به فریاد شما می‌رسد. سخنی با پدر و مادرم: ای والدین گرامی و دلسوز، شما ۱۷ سال برای این حقیر، فرزندتان، زحمت کشیدید، ولی آن را هم فراموش نکنید که من امانتی بیش در دست شما نبودم. خلاصه مرا حلال کنید و از خدا برایم طلب مغفرت نمایید و این نکته را فراموش نکنید که تمام سعی‌تان در این باشد که گمنام باشم و اگر اسیر شدم صبر زیاد کنید و اگر مفقود شدم در میان مردم نامم را نبرید. اگر جنازه‌ام آمد، عکسم را در تشییع‌ جنازه‌ام نیاورید و بر سر قبرم نگذارید. اگر خواستید گریه کنید برای شکنجه‌های حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و برای پهلوی شکسته زهرا (س) و برای مظلومیت علی (ع) که درد دل‌هایش را به چاه می‌گفت و برای آقا اباعبدالله (ع) که هفتاد و دو تن در کربلا قربانی راه خدا کرد و فرزندانش و خواهرش زینب (س) را به اسارت بردند، گریه کنید.

امام و روحانیت در خط امام را تنها نگذارید. در پایان از شما همشهریان و هم‌وطنان عزیز، به‌عنوان فرزند کوچک جامعه می‌خواهم که از اختلافات جزئی پرهیز کنید، زیرا اختلافات از شیطان است و این را هم بدانید این دنیا فانی و زودگذر است، فکر کنید برای دنیای جاودان.  در این دنیا خوب کشت کنید تا بتوانید در آن دنیا کشته خود را دروکنید. در پایان:

 خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار.

رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما، معلولین و مجروحین شفا عنایت فرما، جمهوری اسلامی به دست مهدی بسپار، اسیران جند الله آزادشان بفرما.

خدایا مرگ مرا جز شهادت در راهت قرار مده، خدایا اگر کشته شدم مرا جزء شهدای اسلام قرار بده.

والسلام

۱۳۶۲/۱۱/۲۸      

عبدالرضا خاموشی

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :