فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۲ -وصیتنامه شهید محمد باذل

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان. با سلام و درود بر رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران امام خمینی. چندجمله‌ای از وصایای خود را به شما ملت شهیدپرور ایران و مردم مبارز روستای مشکان اعلام می‌دارم.
خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آن‌ها درراه خدا جهاد می‌کنند که دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند؛ این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در (سه دفتر آسمانی) تورات، انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا باوفاتر به عهد کیست؟ (ای اهل ایمان!) شما به خود در این معامله بشارت دهید که این معاهده باخدا به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. (سوره توبه، آیه ۱۱۰)
وصیتی دارم به جوان‌های مسئول و متعهد به انقلاب اسلامی، در روستای مشکان. از این جوان‌ها تقاضا دارم به‌عنوان یک برادر رزمنده، همان‌طور که امام عزیزمان فرمودند: بروند جبهه را تا آنجا که نیرو لازم است پر کنند. هر چه زودتر این کفر جهانی صدام را از پای درآورند و پرچم جمهوری اسلامی را در کشور عراق به رهبری امام امت افراشته سازند. مردم مسلمان عراق را از زیر یوغ صدام یزید آزاد سازند و حکومت اسلامی را بر پا کنند و امام را همانند زمان امام حسین (ع) تنها نگذارند، همان‌طور که تنها نگذاشته‌اید و الحمدالله یک‌راه برای فلاح و رستگاری است و آن راه این است که بار با ریختن یک قطره خون تمام گناهان ریخته می‌شود. ما به‌سوی خدا می‌رویم تا از همه فرآورده‌های مادی عالم بی‌نیاز گردیم نه آنکه خدا را وسیله رسیدن به مصالح شخصی خود کنیم؛ بنابراین در کشمکش زندگی به‌سوی پیروزی چشم ندوخته‌ام و به هیچ‌چیز و هیچ‌کس امیدی نداشته‌ام و هیچ‌گاه سعی نکرده‌ام که پاکی و نظافت قلبی خود را فدای پیروزی نکنم.
وصیتی دارم به توای خواهرم و مادرم! از شما می‌خواهم که در برابر ناملایمات چون کوه استوار باشید و در زندگی، راه و رسم زندگی را از زینب (س) بیاموزی و زینب‌وار زندگی کنید. توای برادرم! علی‌وار باش و علی گونه در جامعه الگو باش. توای همسرم! هر چه توانستید به فرزندانمان اخلاق نیکو بیاموز و آن‌ها را به صبر و پایداری عادت بده و آن‌ها را به درس‌های دینی و جلسه‌های قرآن و واجبات دینی راهنمایی کن و در آخر، خدایا! ترا شکر می‌کنم که باب شهادت را بروی بندگان خالصت گشوده‌ای تا هنگامی‌که همه راه‌ها بسته است و هیچ راهی جز ذلت و خفت و نکبت باقی نمانده است و می‌توان دست به این باب شهادت زد و پیروزمند و پرافتخار به وصل خدائی رسید.

والسلام

و من الله التوفیق. سایه امام مستدام باد

خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار ـ رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما

و در آخر شما را به وحدت و یکپارچگی وصیت می‌کنم چون در قبال خون شهدا مسئول هستی‌ای برادر.

محمد باذل



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :