فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۲ -وصیتنامه شهید مرتضی نگهداری

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یدالله فوق ایدیهم. دست خدا بالاترین دست‌هاست

و لا تحسین الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون.

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان، با سلام بر حضرت مهدی موعود (عج) و نائب برحقش خمینی کبیر و امت شهیدپرور امام، این صابرین و شجاعان صدر اسلام. با درود بر شهدای صدر اسلام، از شهدای کربلای خون‌بار حسین (ع) تا شهدای گلگون‌کفن غرب و خوزستان خمینی. با سلام بر تمامی رزمندگان پرتوان اسلام که برای پیروزی حق بر باطل جهاد می‌کنند و صدامیان کافر را به هلاکت می‌رسانند. ما رزمندگان اسلام، نوریم و پیروزیم و صدامیان کافر، ظلمت‌اند و نابودند (انشاءالله). هرچند که درخت تنومند اسلام با خون من سیراب نمی‌شود، لکن از ریختن خون من، آمریکای جنایتکار یک‌قدم به عقب می‌نشیند. من از ملت شهیدپرور ایران به‌ویژه مردم شریف آباده، می‌خواهم که اگر شهادت نصیبم گشت، به‌جای عزاداری، برایم طلب مغفرت کنید تا شاید خداوند از گناهانم درگذرد، همچنین حامی امام خمینی باشید و قدرت خداوند را دست‌کم نگیرید. منافق زمان، هر کس که باشد، او را از بین ببرید. به یاد خدا و به یاد حضرت مهدی (عج) باشید، آخرت را از یاد نبرید، پدر و مادر ارجمند خود را برای جهاد درراه خدا آماده‌سازید و بدانید که حیات دنیا هیچ ارزشی ندارد و مهم حیات جاوید اخروی است. پدر و مادر عزیزم، از اینکه بدون اجازه به جبهه رفتم، امیدوارم که مرا ببخشید و حلال کرده باشید. می‌دانم اکنون‌که این وصیت‌نامه را می‌خوانید بسیار ناراحت هستید؛ اما باید متوجه باشید که باید درراه اسلام این مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرد. نصیحتی دارم برای همه شما، از این برادر کوچک‌تر خود قبول کنید. اول آنکه به نماز و دعا خیلی اهمیت دهید، زیرا در آن دنیا فقط همین‌ها به درد می‌خورد و مال وزندگی به درد نمی‌خورد. از خواهران عزیزم می‌خواهم که به حجاب خود اهمیت فراوان دهند، زیرا حجاب شما از خون شهدا کوبنده‌تر هست. خدایا گناهان مرا ببخش و در آن دنیا مرا از عذابت مصون و محفوظ بدار، خدایا امام امت را در پناه خودت حفظ بفرما و عمری طولانی و باعزت بر او ارزانی دار، خدایا! آن مؤمنان را که در صف جهاد با کافران مانند سد آهنین هم‌دست و پایدارند دوست می‌دارم.

دوست دارم شمع باشم در دل شب‌ها بسوزم

روشنی‌بخشم به جمعی و خودم تنها بسوزم

قال الحسین (ع): مرگ باعزت اگر خونین است، بهتر از زندگی ننگین است.


برادران و خواهران من، سفارش می‌کنم که امام و روحانیت و مسئولین این جمهوری اسلامی را یاری کنید و پشت سر این رهبر آگاه و خردمند حرکت کنید و از هیچ‌گونه سختی و مشکلی هراس نداشته باشید و در نماز جمعه و جماعت شرکت کنید که پشت امریکا و شوروی در اثر برگزاری همین نمازها به لرزه درمی‌آید.
در آخر، پدر، مادر، برادر و خواهرانم، از همگی طلب بخشش می‌نمایم و از شما می‌خواهم که پس از شهادت من هیچ ناراحتی در خود احساس نکنید و سیاه نپوشید و در مرگ من گریه و سوگواری نکنید. بار خدایا! ترا به بزرگی و عظمت خودت قسم می‌دهم که اول، امام عزیزمان را در کنار مهدی (عج) زنده نگهداری و همچنین شهدای ما را با شهدای کربلا محشور بگردانی.

والسلام



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :