فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۳ -وصیتنامه شهید اسماعیل چهارراهی

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون

گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.

بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود بیکران به امام زمان و نائب بر حقش خمینی کبیر و با سلام به امت شهیدپرور و با سلام به خانواده‌های معظم شهدا. بنده حقیر این وصیتنامه را می نویسم و از خدا التماس دارم که مرا ببخشد. خدایا! می‌دانی که برای لقاء تو به جبهه آمدم و امیدم جز وصل تو نیست. می‌دانم که تو دست رد بر سینه امیدواران نمی‌زنی و آنان را می‌خوانی. خدایا! می‌دانی که روسیه‌ام و از گذشته تلخم و از صفات رذیله‌ام و از گناهان کثیرم، فقط تو آگاهی. خودت گفتی که برای توبه بیا، تو فرمودی که توابین را دوست داری، هم اکنون آمده‌ام و با نگاه امید به تو می‌نگرم و می‌دانم که قول تو حق است. بارالها! به درگاهت شکر می‌کنم که سعادت حقیقی را نصیبم کردی و با حسینیان همراه کرده و در جبهه راهم دادی و هم نوای مجاهدان قرارم دادی و مرا از تفکرات و تخیلات بیهوده رهانیدی و از ظلمت به نور رهنمون ساختی. از لهویات دنیا، به انوار الهی سوق دادی و شراب عشقت را به من نوشاندی و در زمره کسانیکه در راه تو نبرد می‌کنند قرارم دادی. پروردگارا! تو می‌دانی که من گناه زیاد کرده‌ام و از گناهانم پشیمانم و راهی بجز توبه ندارم. خدایا! کربلای دیگری را در ایران آفریدی. خدایا! من خجالت می‌کشم در روز قیامت، سرور شهیدان حسین بن علی(ع) بدنش پاره‌پاره و بی‌سر باشد و من سالم باشم. پیامی که به پدر و مادر از جان گذشته خودم دارم این است: اگر من شهید شدم، گریه و زاری نکنند و صبر پیشه کنند و با صبر خود مشت محکمی به دهان یاوه گویان شرق و غرب بزنند و به منافقان بفهمانند که اسلام همیشه پیروز است. وصیتی که به مادرم دارم این است: زینب‌وار سختی‌ها را تحمل کن. وصیتی که به همرزمان خودم دارم این است: سلاح مرا در دست بگیرید و راه مرا ادامه دهید و امام را تنها نگذارید. دیگر وصیتی که به امت مبارز و شهیدپرور دارم این است: هوشیار باشید و کمر بر بندید و گوش به فرمان رهبر عظیم‌الشأن امام خمینی و امید ایشان، آیت‌الله منتظری باشید و نگذارید که اجانب و اجنبی پرستان شرق و غرب به اهداف شوم خودشان برسند. به هوش باشید که شاید کسانی هم باشند که شعارشان در ظاهر همگام با شما و حرکت ظاهری آنان هم مانند حزب‌الله باشد و ژست انقلابی هم داشته باشند، اما به هوش باشید که اهداف شومشان جز تصفیه نیروهای انقلابی از صف انقلاب و انفجار آن از درون چیز دیگری نیست. از نیروهای متعهد و اصیل انقلاب، همچون روحانیت عزیز که در رأس آنها ولایت فقیه حاکمیت دارد، حمایت کنید و نیروهای مفسد و فرصت طلب مفسده‌جویی که در صف شما مردم انقلابی نفوذ کرده‌اند، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه می‌خواهند به حیثیت و شرف اسلامی شما ضربه وارد سازند، هر چند شاید هم یک ماسک انقلابی بر روی چهره‌هایشان کشیده باشند، آنان را از روی صحنه بردارید و دست جنایتکاران شرق و غرب را قطع کنید. اگر من شهید شدم مرا پهلوی قبر شهید سید کمال مظلومی به خاک سپارید. اگر شهید شدم جنازه مرا در حیاتمان بگذارید و تمام مردم از حیات بیرون روند تا جنازه‌ام را پدر و مادرم و تمام اقوام و خویشانم ببینند.

پیام من به برادران و خواهرانم این است: با انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات، تقوای خویش را حفظ و پاسدار انقلاب و اسلام باشند.

پیامی که به پدر و مادرم دارم این است که نمازهای قضای مرا بخرند و روزه‌های قضای مرا بگیرند. هر روز جمعه به سر قبر من بیایید. دیگر وصیتی ندارم.

در آخر همیشه در دعاهایتان امام را دعا کنید، مهدی(عج) را صدا کنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی احفظ لنا الخمینی

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته ۲۰/ ۱۲/ ۱۳۶۳



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :