فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -زندگینامه شهید محمد علی هدایتی

محمدعلی، ۱۳۴۹/۲/۲ همراه با بنفشه‌های بهاری در روستای مشکان، میان خانواده‌ای مذهبی، شکفته شد و با باغبانی پدر و مادر مسلمان خود، دوران طفولیت را پشت سر نهاد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شهید آیت مشکان آغاز کرد و به پایان برد. سپس وارد مدرسه راهنمایی ابوریحان بیرونی مشکان شد، لکن قبل از اتمام دوره راهنمایی، مدرسه را ترک کرد و در کارگاه جوشکاری یکی از بستگان خود مشغول به کار شد.
محمدعلی از نوجوانی در صحنه‌های کار و تلاش، مبارزه با نفس و کسب طهارت روح را آغاز کرد. این مبارزه زمینه‌ای را برای او فراهم کرد تا با دیدن تجاوز دشمن به میهن اسلامی،‌ مردانه به‌سوی او بتازد و جهاد اصغر را تحت فرماندهی ولی‌امر خود، امام خمینی (ره) انجام دهد و در این مسیر جز به قرب الی الله راضی نباشد. ازاین‌رو در تاریخ ۱۳۶۴/۹/۱۲ از طرف گردان کمیل و با اجازه والدین و خداحافظی از تمامی اقوام و خویشانش، راهی جبهه شد. در منطقه فاو، در کنار اروندرود، به خیل سپاهیان اسلام پیوست و در عملیات والفجر ۸ شرکت کرد. در میدان مبارزه مردانه جنگید و پوزه دشمن را به خاک مالید. ناگهان در صبح روز ۱۳۶۴/۱۱/۲۱ تیر کین پیکرش را نشانه گرفت و در ساعت ۹ صبح، با هلهله ملائک آستان مقدس ربوبی، روح ملکوتی‌اش راه آسمان را در پیش گرفت تا در کنار سایر هم‌رزمان و هم‌فکرهای خود به آسایش و آرامش برسد. پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای مشکان به خاک سپرده‌شده است.
یکی از همراهانش می‌گوید: شب اول عملیات در کنار اروندرود بودیم، محمدعلی خطاب به هم‌رزمان دیگر خود گفت: گذشت و ایثار داشته باشید که دیگر در کنار هم بودن ما معلوم نیست، شاید زنده بمانیم و شاید هم به شهادت برسیم.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :