فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -زندگینامه شهید محمود زردشت

سال ۱۳۴۴ عطر دل‌انگیز وجود کودکی زیبا در شهرستان نی‌ریز، میان خانواده‌ای متدین جان‌ها را مجذوب خود کرد. نورسیده را به آغوش کشیدند و با خواندن اذان و اقامه در گوش وی، نام او را «محمود» نهادند. دوران طفولیت را به‌سرعت پشت سر گذاشت و برای آموختن فنون زندگی، در هفت‌سالگی وارد دبستان پروین اعتصامی شد و تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. سپس به دلایلی از ادامه تحصیل منصرف و مشغول کار شد. با اوج‌گیری انقلاب اسلامی به همراه مردم آزادیخواه، در تظاهرات شرکت می‌کرد و اعلامیه‌ها و عکس‌های امام خمینی (ره) را تهیه و بین مردم شهر پخش می‌کرد تا به این وسیله امام (ره) و اسلام را به مردم بشناساند.
سال ۱۳۶۳ به خدمت سربازی اعزام شد و پس از طی دوره آموزشی به جمع دلیرمردان لشکر ۸۱ زرهی ارتش پیوست. مدت یک سال به همراه سایر غیور مردان ارتشی علیه دشمن متجاوز مبارزه کرد. شیر مردی بود که بی‌واهمه در عملیات به صفوف دشمن می‌تاخت و هراسی از مرگ نداشت، بلکه با آغوشی باز به استقبال آن می‌رفت.
سرانجام آن شهید عزیز، بعد از یک سال مبارزه و دفاع جانانه از وطن اسلامی و نبرد بی‌امان با دشمنان دین و کشور، ۱۳۶۴/۴/۳۱ در جبهه میمک ندای «ارجعی» را لبیک گفت و در دیار «عند ربهم یرزقون» مأوا گزید. پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای نی‌ریز به خاک سپرده‌شده است.

روحش شاد و راهش پر رهرو



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :