فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیتنامه شهید احمد عابدین زاده

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و با درود بر روان پاک شهدایی که با نثار پاک خون خود، درخت پربرکت اسلام را آبیاری کردند. خدایا! تو شاهد باش که هدفی جز تو ندارم که پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) به ما نشان داده‌اند. عشقی جز شهادت درراه تو ندارم و تنها امیدم به توست. هرچند که بنده معصیت‌کارم و بار گناهانم بر دوشم سنگینی می‌کند، منتهی از درگاه لطف و کرمت مأیوس نیستم و امیدوارم که این جان ناقابل را که خودت به من عطا کرده‌ای، باکمال میل به خودت تقدیم کنم و فقط از تو می‌خواهم که مرا از درگاهت نرانی. خدایا! صدای من که به خلق نمی‌رسد پس تو به خلق برسان که اکنون زمان سکوت نیست، همان‌گونه که خودت در قرآن فرمودی: «و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه» و به این خاطر امت اسلامی ایران برای تحقق آرمانهای الهی‌اش، همچنان در جنگ به کفار و منافقین می‌خروشد، تا شر این ازخدا بی‌خبران را از صفحه روزگار محو سازد و همچنین زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفدا در سراسر زمین باشد.
از آنجائی که بر هر فرد مسلمان لازم است که هنگام فراغت از این دنیای فانی وصیتی نماید لذا چند نکته‌ای را به‌عنوان تذکر خدمت شما مردم مسلمان عرض می‌کنم: مردم مسلمان، همیشه یار و یاور انقلاب باشید و از دست‌آوردهای آن تا سرحد جانبازی، پاسداری کنید. همیشه گوش به‌فرمان امام امت و مسئولین مملکت باشید و لحظه‌ای از کید دشمن مکار غافل نشوید. هیچ‌گاه در یاری روح‌الله این ابراهیم زمان، این بت‌شکن قرن، پیر جماران، دست برندارید و قدر او را بدانید و دستوراتش را موبه‌مو اجرا کنید. ای مردم! مبادا در مادیات فرو روید. مبادا فریب این دنیای پرزرق‌وبرق را بخورید، چون این دنیا موقت است و پلی است برای رسیدن به زندگی جاوید، در آنجا سخن از حساب اعمال است، کاری نکنید که فریاد «واحسرتا علی ما فرطت فی جنب الله» شما بلند شود. پس باید تقوای الهی را پیشه کنید، چون خدا ناظر اعمال شماست و بدانید که مسافرید و به‌سوی او روان هستید. «انا لله و انا الیه راجعون».
باز می‌گویم: در خط رهبریِ صحیح باشید و در حال حاضر تنها خط خمینی کبیر، خط خداست و لاغیر. سخنی با شما همشهریانم: علی (ع) در هنگام شهادت فرمود: «و صلاح ذات بینکم» یعنی ای فرزندانم و ای امت مسلمان، سعی کنید کدورت‌ها را از جامعه ریشه‌کن کنید. شما شیعیان علی (ع) بیایید باهم یکپارچه شوید و برعلیه خصم زبون بتازید.
سفارش‌های اخلاقی بعد از مرگ برای بستگان فراموش‌نشدنی است. وصیت به تقوی و نظم در کارها. به دنبال دنیا نروید. برای دنیا تأسف نخورید. در خط رهبری صحیح باشید و همیشه با قدرتمندان جهان دشمن و با مظلومین و محرومین یاور باشید. علی (ع): «و کونا لظالم خصماً و للمظلوم عوناً».
ای امت مسلمان کدورت‌ها را از جامعه ریشه‌کن کنید، نسبت به یتیمان (خانواده شهدا) و همسایگان، قرآن، نماز، حج، جهاد، حسن روابط، امربه‌معروف و نهی از منکر سفارش می‌کنم.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :