فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیتنامه شهید سید مهدی افسر

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص.

بار الها! طاعت و بندگی را فقط شایسته تو می‌دانم، این فرمان‌برداری از بندگان صالح و شایسته‌ات بر می‌آید، نه از عهده هر مخلوقی، بهترین نوع طاعت از جانب انبیا و اولیای تو و درجات پایین‌تر آن توسط متقین، مؤمنین و مخلصین درگاهت و قصور و نافرمانی از این بنده بی‌مقدار و این امت راستین خاتم‌النبیین و شیعه مذهب حقّه جعفری است که راه سعادت را از رهبرانشان آموخته و اسوه حسنه را در تداوم دین نبی اکرم(ص) سرمشق خود قرار داده و برای حفظ موجودیت اسلام از همه چیز خود می‌گذرند و به امر ولایت فقیه، نائب بر حق آخرین وصی پیامبر(ص) مطیع و منقادند. نمونه‌های عینی و حقیقی آنها، ایثارگران صحنه پیکار و دلباختگان دیدار معبود هستند که برای راه ریشه‌کن کردن دشمنان اسلام و بشریت، اسلحه بر دوش، سراسر مرزهای غربی و جنوبی سرزمین اسلامی‌مان را حراست و حالت تدافعی خود را تا رفع فتنه از جهان ادامه می‌دهند. از معنویت این عاشقان دل‌سوخته چه بگویم؟ اینان با انفاس پاک خود که از قلب‌های چون آیینه‌شان بر می‌خیزد، آن چنان فضای معنوی و سرشار از صفا ایجاد کرده‌اند که هر قلب آماده‌ای را تسخیر می‌کنند و به آن نورانیت می‌بخشند. باید در میان آنها بود تا مطالبی درک نمود، زیرا نمی‌توان معنویات و امور غیر مادی را در قالب کلمات گنجاند.

کاش همه جوانان و مردان میان‌سال که توان و آرزوی خدمت به اسلام را دارند سری به جبهه‌ها می‌زدند تا تجلی خدا را در آنجا با دیده بصیرت مشاهده کنند و آماده یک حرکت و تحول واقعی گردند. محیط جبهه‌ها به آسمان می‌ماند که ستارگان زیبا و نورانی یکجا و فشرده در آن جمع شده‌اند. از این بالاتر فرشتگان نورند که برق وجودشان دلهای بی‌فروغ مستضعفان چشم به راه را، نور امید می‌بخشد و به آنها نوید روزگاری درخشان، همراه با پیروزی استضعاف بر تمامی استکبار را می‌دهد. آری! اینک که در دشت‌های لاله‌پرور و خطه شیرخیز جنوب در کنار رزمندگان و سربازان حضرت مهدی(عج) به عنوان خدمتگزاری ناچیز می‌باشم، به آن امیدم که بتوانم قدمی در راه رضای آفریدگارم بردارم، چون احتمال می‌دهم این روزها به عملیات نزدیک باشد و آفریدگارم که او را بسیار مهربان و بخشنده می‌دانم از لغزشها و گناهانم در گذشته باشد و سعادت شهادت به من عنایت نماید، لذا بر خود واجب می‌دانم مطلبی را به عنوان وصیت عرض نمایم:

اولاً: از مادر بزرگوارم و خواهران، برادران و همسر بسیار صبور و وفادارم و فرزندان دلبندم که اعتراف دارم به هیچ یک از آنها آنطور که وظیفه‌ام بوده رسیدگی ننموده‌ام و حقوق بسیار بر گردنم دارند، از همه آنها معذرت می‌خواهم و تقاضای عفو و بخشش دارم. ثانیاً: از همه کسانی که به نحوی حقی برگردنم دارند، از خویشان و دوستان و غیر آنها می‌خواهم بزرگواری نمایند و از صمیم دل حقشان را بر من ببخشایند. ثالثاً: از همه آنها می‌خواهم که در شهادت یا فقدان من بی‌تابی نکنند، زیرا این راهی است که کسی را از آن گریزی نیست و چه پر افتخار است که شهادت نصیب کسی شود. از مادر و خواهرانم تقاضا دارم صبور باشند و نیز برادرانم با خودسازی و خدمت به اسلام، راه سعادت دنیا و آخرت پیش گیرند. اما قسمت اعظم نیل به شهادتم را مرهون همسر بسیار فداکار و زحمت کشم می‌دانم، زیرا عمده بار زندگیم بر دوش او بوده است و در این راه مشقت فراوان تحمل نموده است لذا او را در این شهادت شریک می‌دانم و اجر او را از خدای بزرگ طلب می‌نمایم. از دختر بسیار شایسته‌ام که در طول زندگی‌مان آزردگی‌ها کشیده است و عماد را که از ناحیه من در راه تربیت ناملایمت‌ها دیده است و دیگر فرزندانم که به نوعی برمن حقی دارند، از آنها می‌خواهم با گذشت و عفو مرا آسوده نمایند. همسرم باید با توکل به خدا و با همکاری فرزندان بزرگم زندگی خود را اداره نماید و زینب‌وار پیام رسان خون شهدا باشند و زهرایم را زینب‌گونه برای آینده تربیت نمایند. خانواده‌ام بدانند و باور داشته باشند که بر آنها مصیبتی وارد نشده است، بلکه افتخار و نعمتی به آنها رسیده است و به جای اندوه بر خود ببالند و به تربیت و تزکیه خود بپردازند. فرزندانم موظفند در رفتار و اخلاق الگو و نمونه باشند و نماز و عبادات واجب دیگر را هرگز فراموش نکنند. در پایان چند آرزو دارم که اهم آنها از این قرار است:

۱- خدا را به تمام عظمت‌اش می‌‌خوانم که آرزوی پیروزی اسلام بر کفر جهانی و در مقدمه آن سرنگونی صدام کافر و تشکیل حکومت اسلامی را در عراق به دل امام امت، خمینی بزرگ قهرمان آزادی اعصار و قرون مگذارد.

۲- آرزو دارم امت اسلامی ایران به خصوص جوانان و نوجوانان موقعیت این انقلاب را عمیق‌تر درک کنند و با کسب معارف اسلامی در فراخور حال خود، جامعه‌ای نمونه و ممتاز بوجود آورند که در غیر این صورت در محضر خدا شدیداً محکوم و در برابر خون شهدا مسئول خواهند بود.

۳-خانواده معظم شهدا ارزش و احترام شهید خود را نگه دارند و با بعضی رفتارهای غیرمنتظره و ناشایست و چشم دوختن به زندگی مادی، منزلت شهدا را لکه‌دار ننمایند.

۴- با برنامه‌ریزی و توجه بیشتر جهت تعلیم و تربیت فرزندان شهدا، مسئولانه برخورد شود.

خدمتگزار راهیان کربلاء سید مهدی افسر

والسلام علی من اتبع الهدی

۱۴/۱۱/۱۳۶۴



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :