فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیتنامه شهید محسن پرهوده

بسم الله الرحمن الرحیم

و لئن متم او قتلتم لا‌لی الله تحشرون.

اگر در راه خدا بمیرید یا کشته شوید، غم مدارید که به رحمت ایزدی پیوستید و بسوی خدا محشور خواهید شد. (سوره آل عمران آیه ۱۵۸)

یکی درد و یکی درمان پســـــندد یکی وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران پسندم آنچه را جانان پسنــــدد

چه زیباست لحظه مرگ سرخ عابد، در راه معبود؛ آنگاه که چشم از همه جا بسته و دست نیاز تنها بسوی او نهاده و پابرجا در برابر همه چیز، غیر او ایستاده و جان برکف فریاد برمی‌آورد که ای دژخیمان! بگشائید آتش سلاحتان بر روی من که بهترین طریق اتصال من به او، شمائید. این تنها طریق رستگاری است به نعمتی ژرف... می‌طلبد. آن لحظه‌ای که قطره‌های زلال خون عاشقان در هوا پراکند و پاره تن آنها در سکوت خون فریاد بر می‌آورد، به خدای کعبه رستگار شدم.

خانه‌ام سنگر و ماهیت دشمن‌ام نشانگرِ حقانیت راه الله و حاکمیت رسیدن کلمه الله... حرکت و شهادت، مقطعی از حرکت تکامل است که انسان به وجود مطلق می‌پیوندد و هیچ اجباری در این انتخاب نیست که پیدا شدن راه رشد و انسانیت از طغیان و زبونی و آینده، در قالب انتخابی سرنوشت‌ساز شکل خواهد گرفت و ملاقات حق متضمن کوشا بودن و به سوی او کوشیدن است. پس ای خلق! ای اسطوره‌های مقاومت و سختی! به همت امام، این دهنده روح خدایی و انقلاب و تنها ناخدای کشتی انقلاب، بسوی ساحل نجات انسان‌ها تا پیروزی بر تمام مبانی ظلم و کفر مبارزه پیگیر باید ادامه داد و این تن خاکی باید تا تحویل دادن صاحبش در ستیز و جنگ مداوم باشد. این حرکت خدایی انسان آنجا کامل خواهد شد که با خلقت انسان‌ها هم تزئین یابد، پس ای خدا! ما را تا کسب این درجه عالی در فراز و نشیب‌ها راهنما باش.

مرگ در راه خدا حجله دامادی ماست ای اجل حکم برآئین ده و دامادم کن

حال تنها خواهشی که از شما مردم نی‌ریز دارم این است که دست از تفرقه بردارید، زیرا هر کجا تفرقه باشد، شیطان برآنجا حکومت می‌کند. تنها خواهشی که از دوستان و آشنایان دارم این است که اگر کشته شدم، فقط دعا کنید که خدا مرا جزء شهدای درگاهش قرار دهد. مرا غسل ندهید و کفن نکنید؛ چون رهبرم حسین(ع)، نه غسل داشت و نه کفن. به مادرم بگوئید که آرزوی من برآورده شد. به او بگوئید که من نمی‌گویم زیاده روی مکن و فقط برایم دعا کن که اگر گناهی در حقش کردم، به خاطر خدا مرا ببخشید چون اگر او مرا نبخشد خدا هم نمی‌بخشد، از پدرم می‌خواهم که وقتی خبر شهادت مرا شنید، دو رکعت نماز شکر به درگاه خداوند سبحان بجا آورد و مرا حلال کند. به خواهرانم بگوئید که برادرتان جای دوری نرفته است او نزد همان خدایی است که شبانه روز پنج مرتبه با او صحبت می‌کنید و بازگشت همه بسوی اوست. از تمام امت می‌خواهم که اگر بدی از دست من دیده‌اند، مرا حلال کنند. از دوستان نزدیک خود می‌خواهم که برای خدا کار کنند. از پدران و مادران می‌خواهم که مانع جبهه رفتن فرزندانشان نشوند. از برادرانم و تمام دوستان می‌خواهم که ادامه دهنده راه تمامی شهدای اسلام از کربلای حسینی تا کربلای ایران باشند. از خدا می‌خواهم که شما را در این راه پر فراز و نشیب، راهنما و پشتیبان باشد.

لاله این چمن آلوده به رنگ است هنوز سپر از چنگ مینداز که جنگ است هنوز

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محسن پرهوده



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :