فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیت‌نامه شهید محمدحسین (حسن) فیض‌آبادی

باسمه‌تعالی

ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل‌الله اموات بل احیاء و لکن لاتشعرون ۱.

کسانی که درراه خدا کشته می‌شوند مرده مپندارید بلکه زنده هستند ولیکن همه شما نمی‌دانید.

با سلام و درود بر نبی خاتم (ص) و با سلام و درود بر سرور آزادمردان، امام حسین (ع)، با سلام و درود بر منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، با سلام و درود بر نائب بر حق ایشان، خمینی روح‌الله. با سلام و درود خالصانه به روان پرفتوح و طیبه شهدای راه حق و آزادی.

ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. (امام خمینی(

انا لله و انا الیه راجعون

همه از خدایم و بازگشت همه ما به‌سوی اوست. ای پدر و مادر! این امانتی است که خداوند چند روزی به دست شما سپرده و خواهی‌نخواهی باید آن را به صاحبش تحویل دهید. خداوند روح را تحویل می‌گیرد و جسم باید نابود گردد؛ هرکجا که می‌خواهد باشد، لزومی ندارد که حتماً زیرخاک باشد. شما پدران و مادران باید خوشحال از این باشید که توانسته‌اید امانت را صحیح و سالم به صاحب اصلی‌اش تقدیم کنید. این منتی است که خداوند بر شما نهاده و لطفش را شامل حالتان کرده تا سرافراز و سربلند زندگی کنید و فردای قیامت هم در پیش فاطمه زهرا (س) و زینب کبرا (س) شرمنده نباشید. پروردگارا! تو می‌دانی که جز یاری‌کردن دین تو و دفاع از حیثیت و آبروی اسلام و خون شهیدان، هدف دیگری ندارم. تو خودت ما را یاری و هدایت کن و به بازماندگان ما صبری عطا فرما تا بتوانند ادامه‌دهنده راهمان باشند.

ای پدران، مادران و مربیان عزیز! از شما تقاضامندم آن طوری که هدف انبیا و ائمه اطهار (ع) بوده، به تعلیم و تربیت فرزندان و متربیان خود بپردازید. [چه] بسا در این راه مسئولیت سنگین و خطیری بر گردن شما نهاده شده است، شاید در هیچ زمان دیگری چنین موقعیتی برای شما حاصل نشود، قدر این موقعیت را بدانید که خداوند نظر لطفی کرده و چنین رهبری را برای هدایت و راهنمایی شما آفریده. قدرش را بدانید و گوش به فرمان‌ها و مطیع اوامرش باشید که راه او ادامه راه امام حسین (ع) و هدفش، هدف انبیا است. در پایان از تمام افرادی که به نحوی حقی بر گردن من دارند، می‌خواهم که مرا حلال کنند. از دوستان هم می‌خواهم تا برایم حلال‌بودی به طلبند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) حتی کنار مهدی (عج) خمینی را نگهدار



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :