فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیتنامه شهید محمدرضا قیاسی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هم‌اکنون که این وصیت‌نامه را می‌نویسم، در میدان جنگ، در زیر آتش جنایتکاران بعثی می‌باشم. امیدوارم که خداوند به من توفیق عنایت فرماید تا بتوانم برای اسلام خدمت کنم. باری، دشمنان خدا کسانی هستند که هیچ‌چیز را نمی‌بینند.

آیه شریفه می‌فرماید: و جعلنا من بین ایدیهم سداً و من خلفهم سداً فاغشیناهم فهم لایبصرون. ۱

در پیش روی ایشان حجابی و از پشت سرشان حجابی قراردادیم و چشم‌های ایشان را پوشاندیم، درنتیجه راه صواب را نمی‌بینند.


سلام بر پدرم و مادرم که این جوان خود را به جبهه می‌فرستند. درود بر شیر پاک‌ات ای مادر که جوان بزرگ کردی و به یاری اسلام فرستادی. درود بر جوانانی که اسلام را یاری می‌کنند. درود بر شهیدان راه الله.
مادر جان تا کربلا راهی نیست. مادر، اگر من شهید شدم، شما هستید. مادر جان، باید صبر کنی و دیگر مادران به تو تبریک می‌گویند. چند سخن با برادران دینی خود دارم: هر وقت به مقامی رسیدید، خود را از خداوند تبارک‌وتعالی دور نکنید، خداوند تبارک‌وتعالی همه بندگانش را امتحان می‌کند. هر وقت به مقامی رسیدید ظرفیت داشته باشید و خود را نبازید. همیشه به روی شخص مؤمن، با روی شاد و خرم نگاه کنید. همیشه سنگین‌بار باشید، خنده بی‌جا نکنید، اگر خواستید خنده کنید، صدای خنده‌تان بلند نشود. حسرت مردم را نخورید. ذکر خداوند در دلتان باشد، هر جا که می‌خواهید بروید، بانام خدا آغاز کنید تا خداوند بر شما رحم کند. هر وقت به مقامی رسیدید، مقامتان را بر سر مردم نزنید، همیشه خودتان را کوچک‌تر از مردم بدانید. هیچ‌وقت دل مؤمن را نشکن، اگر دل مؤمن را به دست آوردی، مثل این است که دل خدا را به دست آورده‌ای. این دنیا برای هیچ‌کس، چه پیر و چه جوان نمی‌ماند و آنچه برای انسان می‌ماند، عمل انسان است. هیچ‌گاه مسجد را خالی نکنید که اگر مسجد را خالی کنید، دشمنان اسلام خوشحال می‌شوند. نماز را همیشه به جماعت برگزار کنید و آن را سبک نشمارید که از همه‌چیز مهم‌تر است. هر بدی و خوبی که می‌رسد، شکرگزاری کنید که این‌ها همه امتحان الهی است.

سلام بر مهدی صاحب‌الزمان (عج) سلام به خون پاک شهیدان

سلام به کشته‌های راه خدا سلام به رهبر کبیر انقلاب

سلام به دوستداران انقلاب

بیا مادر سر راهم جوانت آمد از میدان

مکن گریه زهجرانم شدم قربانی دینم

شدم فارغ از این دنیا مکن گریه توای مادر

به امید زیارت کربلا

والسلام ـ محمدرضا غیاثی

به تاریخ ۱۳۶۳/۸/۳

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :