فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیتنامه شهید محمود ساکت

بسم‌الله الرحمن الرحیم



تاریخ وصیت‌نامه: ۱۳۶۳/۱۲/۲۱

محل: اردوگاه شهید آیت‌الله دستغیب تیپ المهدی (عج).

وصیت‌نامه محمود ساکت فرزند منصور، شهرستان نی‌ریز فارس.

یا ایتها النفس المطمئنه، ارجعی الی ربک راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی. (قرآن کریم)

ای نفس قدسی، مطمئن و دل آرام، به یاد خدا، امروز به حضور پروردگارت بازآی که تو خشنود به نعمت‌های ابدی او و او راضی از تو است. بازآی و در صف بندگان خاص من در آی و در بهشت من داخل شو.

هم‌اکنون من سعادت آن را یافتم تا بتوانم به یاری پروردگار در کنار سایر برادران سنگر نشین در سنگر جهاد، برای پیکار با دشمنان اسلام و انسانیت، به نبرد بپردازم و دینی را که در قبال انقلاب اسلامی بر دوش داشته‌ام بتوانم به نحو احسن ادا نمایم. مگر نه این است که هر کس و هر چیز راکد بماند، می‌گندد. من نیز صلاح خود را در این دیدم که تحرک داشته باشم، تحرک درراه رسیدن به معبود خویش، این رسیدن، جز با فداکاری درراه الله و درنهایت نوشیدن شهد شهادت [میسور] نیست. لذا گام در راهی برداشتم، راهی که سرور شهیدان حسین بن علی (ع)، معلم بزرگ شهادت این درس را به ما آموخت. [آموختیم] که عاشقان آزادی از اسارت این دنیای زودگذر و پرواز در فضای ایمان، برای شتافتن به لقاءالله باشیم. پروردگارا! ما را به بندگانی ملحق گردان که دررسیدن به لقای حضرت تو بر یکدیگر پیش‌دستی می‌کردند و پیوسته درِ خانه تو را می‌کوبیدند و شب و روز به بندگی تو می‌پرداختند، یعنی آن‌ها که از شراب صاف و پاک تو آشامیده و به آرزوی خود رسیده‌اند.
و ای صاحب‌اختیار مؤمنان! ای نهایت آرزوهای عارفان! ای فریادرس فریاد خواهان! ای محبوب دل‌های راست‌گویان! ای خدای جهانیان! گواه باش در این دنیا به هیچ‌چیز دل نبستم به‌جز تو، پس مرا تو هر چه زودتر به‌سوی خود فراخوان. ای ارحم‌الراحمین. بار خدایا! می‌دانم آمرزش تو امیدوارکننده‌تر از کار من است نزد تو. خدایا! اگر گناهانم زیاد و نزد تو بزرگ است، ولی عفو تو بزرگ‌تر از گناهان من است، پس بر من رحم کن. بار خدایا! اگر من شایسته رسیدن به رحمتت نیستم، ولی رحمت تو شایستگی رسیدن و فراگرفتن مرا دارد، زیرا که رحمت تو همه موجودات را فراگرفته [است.] به امید رحمتت ای ارحم‌الراحمین.
از ملت رزمنده و همیشه درصحنه، خواهانم که فقط خط الله و راه روح‌الله را ادامه دهند و شکر کنند از اینکه رهبری با این بینش عظیم دارند. این نعمتی است که نمونه‌اش به‌جز در صدر اسلام تاکنون [وجود نداشته و] این‌چنین رهبری نداشته‌ایم و تنها راه سعادت فقط همین راه است که به سخنان امام عزیزمان گوش فرا دهیم و به آن عمل کنیم. بعد از نماز امام و رزمندگان را دعا کنید. توای امام عزیز! من بارها خدا را شکر می‌کردم و افتخار می‌کردم که چه رهبر عزیز و ارزشمندی داریم، بارها از خدا می‌خواستم که یکی از مقلدین واقعی تو باشم. ای امام عزیز! تمام جانم فدای یک‌لحظه از عمر شما باشد. ای امام عزیز! ای‌کاش که صدها جان داشتیم که درراه شما و اسلام فدا کنم.
اما ای برادران و خواهران عزیز! ای جوانان و عزیزان! از همین حالا فکر آخرت باشید. فکر آن روزی کنید که باید جوابگوی خون شهیدان باشید. جوابگوی ائمه (ع) و خدا باشید. ای اقوام، خویشان و دوستان! با شما هستم، آیا این‌همه که فکر چیزهای مادی هستید، فکر آخرت خود را هم کرده‌اید؟ تا کی می‌خواهید دنبال دوستی با دنیا و مال‌اندوزی بروید؟ آیا فردا که از دار دنیا رفتید، این مال‌ها را همراه خود به قبر می‌برید؟ این‌طور نیست، فردا که از دنیا می‌روید، ایمان، دین و اعمالی که انجام داده‌اید به همراه می‌برید.
اما ای پدر و مادرم! خدا را شکر کنید که خداوند متعال این فرزند شمارا به درگاه خود قبول کرد. پدر و مادر عزیزم، هیچ ناراحت نباشید، من امانتی بودم نزد شما، فکر نکنید صاحب اصلی من شما هستید؛ صاحب اصلی من پروردگار است. شما امانت‌دار او بودید و باید افتخار کنید از اینکه امانتی که در دست شما بود به‌خوبی به صاحب اصلی‌اش تقدیم نمودید. پدر و مادرم، من مشتاق دیدار شما بودم، اما چه کنم که اسلام برایم عزیزتر بود و ان‌شاءالله در روز قیامت همدیگر را ملاقات می‌کنیم. پدر و مادر عزیزم! می‌دانم که از دست دادن جوان ناراحتی دارد اما از شما می‌خواهم، حتی‌المقدور کم برایم گریه و زاری کنید. ای مادرم! تو شیرت را بر من حلال کن و برای شهادت من هیچ ناراحت نباش. از شما خواهرانم می‌خواهم که همچون زینب (س) بوده و باحجابتان ادامه‌دهنده راه اسلام و شهیدان باشید. شما پدر بزرگوارم و مادر گرامیم، اگر که من فرزند خوبی برای شما نبودم و همیشه شمارا ناراحت می‌کردم، شما باید مرا ببخشید. همچنین از برادرانم و دوستانم عاجزانه می‌خواهم که مرا ببخشند.

والسلام علیکم ۱۳۶۳/۱۲/۲۱ ساعت ۱۵:۱۱ دقیقه

خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار

محمود ساکت



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :