فهرست دانشنامه گردشگری

نوشته‌ها

روستای حسین آباد

روستای حسین‌آباد با حدود ۳۳۰ نفر جمعیت، یکی از روستاهای بخش‌آباده ‌طشک است که در نزدیکی قاسم‌آباد قرار داشته و تا مرکز شهرستان یعنی نی‌ریز ۴۵ کیلومتر مسافت دارد.

بیشتر مردم به شغل کشاورزی و دامداری مشغول‌اند. تعدادی از زنان روستا نیز قالی‌بافی می‌کنند. گفته می‌شود به دلیل وجود قناتی به نام حسین‌آباد در روستا که  در حال حاضر خشک‌شده این روستا «حسین‌آباد» نامیده شده است.

در این روستا ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۶۰ هکتار آن باغ پسته و انار است. همچنین در حدود ۴ هکتار گندم و جو و ۳ هکتار نیز به یونجه اختصاص دارد. از بقیه زمین‌های روستا به علت خشک‌سالی استفاده نمی‌شود. البته گفته می‌شود درگذشته در این روستا بیش از ۱۰۰ هکتار گندم و جو کشت می‌شده که اکنون به علت خشک‌سالی، رهاشده است.

در این روستا ۲۰ دار قالی وجود دارد و هر خانواده در سال ۲ قالی می‌بافد که بیشتر سود آن نصیب دلال‌ها می‌شود چراکه خانواده‌ای که ۶ ماه از سال را به بافت قالی اختصاص می‌دهد هشتصد هزار تومان و دلال پانصد هزار تومان سهم می‌برد.

یکی از عمده مشکلات روستای حسین‌آباد کمبود زمین برای  ساخت‌وساز مسکن است چراکه روستا ازیک‌طرف به جاده و از دو طرف به زمین‌های کشاورزی محدود است. همین کمبود زمین باعث شده تعدادی از خانواده‌ها به روستاهای اطراف و مرکز شهرستان مهاجرت کنند. مهم‌ترین خواسته‌ی مردم روستا حل مشکل آب آشامیدنی و راه‌اندازی شهرک برای جلوگیری از مهاجرت مردم است.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: هفته‌نامه عصر نی‌ریز، شماره ۴۵۷، تاریخ ۱۳۹۱/۴/۴
  • نویسنده/گردآورنده:
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1393/5/27

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...