فهرست دانشنامه مشاهیر

نوشته‌ها

منصور صادقی‌ نی‌ریزی

 منصور صادقی نی‌ریزی شاید یکی از نخستین نی‌ریزی‌هایی باشد که به طور حرفه‌ای به کوهنوردی روی آورده است. وی متولد ۲۷ خرداد ۱۳۱۸ در نی‌ریز است و از سال ۱۳۳۳ وارد ورزش کوهنوردی شده و در سابقه کاری خود ریاست کمیته فنی کوهنوردی فارس را به همراه دارد. او هم‌اکنون مربی فدراسیون کوهنوردی ایران است و مدرک درجه یک کوهنوردی دارد.

او در نی‌ریز به دنیا آمد و در همان دوران طفولیت، پدر را از دست داد. تحصیلات را با سختی‌های فراوان تا دیپلم پی‌گرفت و پس از آن وارد بازار کار شد و سپس به خدمت نظام رفت و توانست به عنوان سپاهی دانش دورهٔ اول در ایل مزیدمرادی در منطقهٔ هرگان شهرستان نی‌ریز که منطقه‌ای کوهستانی است، استخدام گردد. وی در این دوران به عنوان سپاهی ممتاز در سطح شهرستان شناخته شد و جوایز فراوانی گرفت.

منصور صادقی نی‌ریزی معلمی را در روستاهای هرگان، چاهک، چاه‌سوارآغا، آباده‌ طشک، قلعه‌خواجه، نی‌ریز و سروستان به اتمام رساند و در سال ۱۳۵۰ رئیس اداره تربیت‌بدنی سروستان شد و اقدام به تشکیل تیم‌های مختلف ورزشی و شرکت در مسابقات استانی مهم کرد. او سپس شهردار سپیدان، رئیس تربیت‌بدنی زرقان و مرودشت، کارشناس طرح برنامه و بودجه تربیت‌بدنی فارس، برنامه‌ریز کمیته کاری برای بیست سال آیندهٔ ایران و رئیس کمیته فنی هیئت کوهنوردی فارس شد.

او نظر به علاقه وافری که به کوهنوردی داشت، این ورزش را به طور حرفه‌ای پی گرفت و چندین بار به عنوان ورزیده‌ترین کوهنورد فارس انتخاب شد و چندین دورهٔ یخ و سنگ‌نوردی را با حضور مربیان خارجی در منطقه علم‌کوه پشت سر گذاشت. او همچنین در رشته کوهنوردی و در کلاس مربی کوهنوردی به مدت ۳۰ روز در تیرماه سال ۱۳۴۲ شرکت کرد و رسماً مدیر فنی کلاس‌های صعود به قلل دنا و دماوند شد.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: هفته نامه عصر نی‌ریز، شماره ۵۴۸، تاریخ ۱۳۹۳/۱/۳۱
  • نویسنده/گردآورنده: http://neyrizema.ir دانشنامه نی ریز ما
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1393/9/30

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :

* هیچ موردی پیدا نشد...