فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -زندگینامه شهید مجید ساحلی

کاروان سرخ شهادت با عشقی وصف‌ناپذیر در حرکت است و هر روز عاشقان این کاروان بدان می‌پیوندند تا زمانی که در گوشه‌ای از جهان اسلام ظلم و بی‌عدالتی است، این کاوران لحظه‌ای از حرکت باز نمی‌ایستد. خون شهید درخت اسلام را آبیاری می‌کند و به کالبد مرده جامعه حیات می‌بخشد. آری آن‌ها چون شمع می‌سوزند و به زندگی ما روشنی می‌بخشند.
شهید مجید ساحلی در بهمن ماه ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان نی‌ریز چشم به جهان گشود. پدر و مادر با اشتیاق فراوان، نعمت الهی را در آغوش کشیدند و با قرائت اذان واقامه در گوش وی، نام زیبای «مجید» را برای او انتخاب کردند. دوران طفولیت را در دامان مادر مهربانش سپری نمود و از همان اوان زندگی طعم تلخ فقر و رنج را چشید. در محیطی صمیمی رشد یافت و با سختی‌ها و مشکلات خو گرفت. شش ساله بود که وارد دبستان شهید قاضی طباطبائی نی‌ریز شد و قدم در راه کسب علم و تربیت گذاشت. پس از اینکه دوره ابتدایی را با موفقیت طی نمود، برای ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی شهید محمد منتظری نی‌ریز رفت. مجید، در کنار تحصیل علم، در امور کشاورزی نیز به پدر خویش کمک می‌کرد. درمدرسه جدید با دوستان تازه‌ای آشنا شده و در بین دوستان خود محبوبیتی خاص کسب نمود. شب‌ها را با هم درس می‌خواندند و درباره جبهه و جنگ، صحبت می‌کردند. مجید عاشق جبهه بود و آرزو داشت روزی اسلحه بدست بگیرد و در نبرد با مزدوران بعثی شرکت نماید. دوره سه ساله راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل به دبیرستان امام خمینی نی‌ریز راه یافت. در این سال‌ها همزمان با حضور در کلاسهای درس، به نگهبانی و گشت شبانه در پایگاه مقاومت بسیج می‌پرداخت و آمادگی لازم را کسب و شرایط اعزام به جبهه را بدست می‌آورد. او فرزند مسجد و علاقمند به نماز جمعه و جماعت بود. شهید که تا کنون بواسطه کمی سن و سال و موانع دیگر، موفق نشده بود در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کند، سرانجام آرزوی دیرینه‌اش تحقق یافت و طبق قرار قبلی به همراه چند تن از دوستان خود، اردبیهشت سال ۱۳۶۵ندای رهبر خویش را لبیک گفته و با کاروان راهیان کربلا عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد و مدت ۴۵ روز در پادگان آموزشی امیر المؤمنین (ع) شیراز با شور و علاقه‌ای وصف‌ناپذیر دوره آمادگی را گذراند، سپس به اهواز اعزام شد و به خیل پاسداران عزت و شرف میهن اسلامی در جبهه‌ها پیوست. از اینکه توانسته بود در جبهه‌ها حضور پیدا کند بسیار خوشحال بود و از برادران و دوستان دعوت می‌کرد برای یکبار هم که شده به جبهه بروند و شاهد فضای با محبت و صفای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند.
مجید ساحلی که به دور از غوغای دنیای پرآشوب در میان برادران رزمنده مشغول دفاع از حریم مقدس کشور اسلامی بود، سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۴/۱ بعلت شلیک اشتباه یکی از همرزمان خود به شهادت رسیده و به جمع شهدای راه حق و عدالت و آزادی پیوست. پیکر پاکش پس از انتقال به زادگاهش و بدرقه انبوه و بی‌سابقه مردم شهرستان نی‌ریز، درگلزار شهدای نی‌ریز به خاک سپرده شد.

یادش گرامی و نامش جاودان



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :