فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

زندگینامه جانباز علیرضا سلمان پور

علیرضا سلمان‌پور فرزند حسین، در تاریخ ۱۵/۱۱/۱۳۳۸ در شهرستان نی‌ریز در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. دوران دبستان را در مدرسه بختگان طی نموده و ‌ برای ادامه تحصیل به وارد مدرسه راهنمائی بزرگی شد. دوره متوسطه را ‌‌ در هنرستان شهید باهنر بپایان رساند.

با شروع اولین جرقه‌های انقلاب اسلامی، همانند دیگر دوستان و همکلاسانش در صف راهپیمائیها قرار گرفت و در جلسات و مجالسی که بر علیه رژیم منفور پهلوی برگزار می شد شرکت فعال داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با عشق به امام، به ‌‌عضویت این نهاد مقدس درآمد تا ادامه مسئولیتش را در لباس مقدس پاسداری به انجام برساند. ‌در تاریخ ۶/۶/۱۳۶۰ برای اولین بار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. درباره احساس اعزام به جبهه می‌گوید‌:

این احساس به من دست داده بود که من هم همانند سایر دوستان خود وظیفه و تکلیفی که ولی امر مسلمانان فرمان داده بودند‌ می‌خواهم انجام دهم. خوشحال بودم که می‌خواهم وظیفه دینی و شرعی خود را انجام بدهم. وی چندین بار عازم جبهه شده و در عملیاتهای مختلفی از جمله بیت المقدس، محرم و خیبر شرکت نمود. قبل از انجام عملیات خیبر در منطقه جفیر بعلت بمباران هوایی دشمن از ناحیه هر دو دست مجروح شد که در نهایت منجر به قطع دست راست وی گردید و با نظر کمسیون پزشکی ۶۵% از کارافتاده محسوب و به جمع جانبازان پیوست. وی علیرغم از کار افتادگی و قطع دست، از پای ننشست و در عملیات والفجر ۸ که در بهمن ۱۳۶۴ انجام شد شرکت نمود.



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :