فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۵ -وصیتنامه شهید محمد علی روستانژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون.۱

مپندارید کسانی که در راه خدا نبرد می‌کنند مرده‌اند، بلکه آنها زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

ملت خداجوی ایران:

سلام، همچنان که تا امروز در خط امام بوده‌اید و امام را یاری کرده‌اید، هرگز یک لحظه از جبهه و جنگ غافل نشوید که دشمن خود فروخته به شرق و غرب، دنبال فرصت می‌گردد. شما باید این فرصت را با فرستادن فرزندان شجاعتان [به میدان جنگ] و با کمکهای بی دریغ‌تان از دشمن بگیرید و چنان بر آن دشمن از خدا بی‌خبر حمله کنید که هیچ کشور خود فروخته‌ای چون عراق، نتواند به میهن اسلامی [ما] تجاوز کند. هرگز فریب انگشت شماری از منافقین را نخورید و با وحدت و همبستگی خود، آنها را از پا در آورید. با [آرزوی] طول عمر برای امام امت و درود به روان پاک تمام شهیدان و با پیروزی نهایی برای رزمندگان و سرفرازی برای شما ملت خداجوی. همگی شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم.

خدا یار و نگهدار شما ـ ۱۹ /۱۰/۶۵ ۱۳

وصیت به امام جمعه لارستان:

از امام جمعه عزیز شهرمان حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی و مردم شهیدپرور لارستان تقاضا دارم این برادر کوچک خود را فراموش نکنند و با دعا و فاتحه روح اینجانب را شاد کرده و از شما تقاضا دارم که مرا حلال کنید. از امام جمعه شهر پدری‌ام حضرت حجه‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد فقیه و مردم شهیدپرور نی‌ریز، تقاضا دارم روح اینجانب برادر خود را با فاتحه شاد کنید و اینجانب را حلال کنید.

وصیتنامه محمدعلی روستا نژاد برای فرزندانم میثم و سجاد:

با سلام گرم و صمیمانه‌ای که به راستی از قلبم سرچشمه گرفته، به حضور فرزندان عزیزم، میثم و سجاد روستا نژاد. باری فرزندم میثم شما ۵ ساله بودید و سجاد شما ۲ ساله بودید که من بعد از ۶ سال جنگ بین ایران و عراق مزدور چقدر پیش خداوند بزرگ دعا کردم تا به من توفیق خدمت در جبهه را داد. با وجودی که دلم می‌خواست در کنار شما باشم و شما احتیاج به سرپرستی دارید، شما را رها نکنم. ولی دیدم اکنون اسلام احتیاج به کمک دارد و اگر امروز به یاری دیگر رزمندگان نروم، خدای نکرده فردا اگر عراق خود فروخته و شرق و غرب پیروز شود، دیگر ما هیچ چیز نداریم. به همین خاطر به جبهه رفتم که اگر هم به شهادت برسم باعث افتخاری شده باشم برای میهن اسلامی و اسلام و باعث سرافرازی برای شما باشم. افتخار کنید که پدرتان به شهادت رسیده، چون شهادت سعادت است. باری فرزندان عزیزم میثم و سجاد، خواهشی که از شما دارم؛ موقعی که به سن بلوغ رسیدید و خود را شناختید، هرگز اسلام و انقلاب اسلامی را فراموش نکنید و در خط امام باشید و گول هیچ خدانشناسی را نخورید که با حرفهای فریب دهنده خود، شما را از خط اسلام و امام دور کنند. دوستی که برای خود انتخاب می‌کنید حتی اگر برادر خودت است و از خط امام دور است از آن دوری کنید که شما را به هلاکت و گمراهی می‌کشاند. شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم. امیدوارم که وصیت پدر خود را گوش کنید، چون من غیر از سعادت و خوشبختی شما، چیز دیگری نمی‌خواهم.

وصیت به خانواده مهربانم:

با سلام گرم و صمیمانه‌ای که به راستی از قلبم سرچشمه گرفته به شما پدر، مادر، خواهر و برادرانم، امیدوارم که حال شما خوب باشد. خانواده محترم، چون من در حال حرکت به جبهه‌ها هستم، خواستم اگر خدا به من توفیق شهادت داد، چند کلمه‌ای وصیت کرده باشم تا از حال من با خبر باشید. به خدا قسم هرگز نمی‌خواستم هیچ یک از شما را تنها بگذارم، تا خداوند متعال توفیق خدمت در جبهه را نصیب من کند. خداوند بزرگ هم این توفیق را شامل حال من کرد تا به برادران دیگر خود در جبهه بپیوندم و آنها را یاری کنم. باری خانواده گرامی، در مدت عمرم جز ناراحتی برای شما چیزی نداشتم امیدوارم به جان عزیز زهرا(س) و بزرگواری خودتان مرا ببخشید و برایم دعا کنید و با فاتحه و قرآن روح مرا شاد کنید و بیش از اندازه خود را ناراحت نکنید.

وصیتی به همسرم:

همسرم، اگر خدا به من توفیق شهادت داد به هر عنوانی یا مفقود الجسد یا مفقودالاثر، از شما خواهشی که دارم برای رضای خدا هم که شده بیش از اندازه خود را ناراحت نکنید و طاقت بیاورید. خودم این را می‌دانم که بعد از شهادت من برای شما و بچه‌ها بسیار دشوار است، ولی باور کنید، به خدایی که من و شما را آفریده بر خود لازم می‌دانستم که در جبهه شرکت کنم که هم بر هوای نفس پیروز شوم و هم شاید توانسته باشم کمک کوچکی به اسلام و میهن کرده باشم و فردا برای شما و بچه‌هایم باعث افتخار باشم. شما خداوند یکتا را صدا بزنید که از همه بالاتر است و هر چه خواست خدا باشد همان می‌شود. فرزندانمان را در راه انقلاب تربیت کنید و از کوچکی به آنها قرآن بیاموزید. خدا نگهدار

 



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :