فهرست دانشنامه دفاع مقدس

نوشته‌ها

شهدا سال ۶۴ -وصیتنامه شهید سید محمد حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

بدرستیکه خداوند یاری می‌کند کسی که اورا یاری کند و خداوند ثابت قدم می‌گرداند قدم‌های شما را.

بنام الله یاری دهنده مستضعفان که این توفیق را به من داد که در جبهه شرکت کنم و به ردیف سربازان امام زمان(عج) بپیوندم. برای احکام اسلام و برای وطنم بجنگم. از ناموس و حیثیت وطنم و از آرمان جمهوری اسلامی دفاع کنم. اکنون حسین‌وار به جبهه آمدم تا حسین‌وار [نیز] کشته شوم و به خیل شهدا بپیوندم. با خون سرخ خود درخت توحید را آبیاری کنم و برای ابد جاوید و سرافراز بماند. به جبهه آمدم، به وظیفه شرعی خود عمل کرده باشم تا به دشمنان اسلام بفهمانم تا آخرین قطره خونم از اسلام دفاع خواهم کرد و پوزه آنها را به خاک خواهم مالید، تا هیچ وقت قادر به حرکت نباشند و درس عبرتی به آنها باشد. توصیه‌ام به جوانان مسلمان و عموم مسلمانان، بویژه هموطنان عزیز ایرانی این است که پیرو خط امام باشند و قدر این نعمت را بدانند. دست از ولایت فقیه برندارند و همانند کوفیان نباشند که نیستند، انشاءالله. در مسجدها بروند و صفوف نماز جماعت و نماز جمعه را فشرده‌تر و با شکوه‌تر انجام دهند و این فریضه الهی را فراموش نکنند. جبهه را فراموش نکنند و در جبهه‌ها شرکت کنند و دعا و استغفار برای پیروزی رزمندگان و برای امام و آزادی اسیران را فراموش نکنند. به [نزد] خانواده شهدا بروند و از آنها دلجویی نمایند و در خانه آنها دعا برقرار کنند تا باعث شادی قلب آنها شود تا مبادا به فکر عزیزانشان بیفتند و غم عزیزانشان باعث آزار روح آنها گردد. اما وصیتنامه اینجانب سید محمد حسینی:

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب و سلام و درود بر شهیدان راه حق و حقیقت و پاک مردان راه اسلام و پیروان حسینی(ع). سلام و درود بر ملت قهرمان و شهیدپرور ایران. سلام بر مادر دلسوزم که همچون پروانه گرد شمع می‌گردد و شاید بعد از خدا دلسوزی از مادر بهتر نباشد.

مادرجان، زحمت‌های بی‌دریغ شما در جلوی چشم‌ام مجسم است و نمی‌دانم با چه زبانی عذر خواهی کنم. اکنون می‌دانم فرزند نالایقی بودم. شاید نتوانسته‌ام دین مادری را انجام داده باشم اما امیدوارم که اگر لیاقتی داشته باشم و در راه اسلام شهادت نصیبم شود. این اولین افتخار تو است که باید مقاومت پیشه‌سازی و گریه و زاری نکنی چون شیرت حلال بود و نتیجه ایمان‌ات [اینکه] فرزندی بزرگ کرده‌ای و تقدیم اسلام نموده‌ای، چه افتخاری بیشتر از این. از دوستان و خویشان بویژه از برادران و خواهران برایم حلالیت بطلبید. به برادرانم توصیه‌ام این است که اسلحه گرم مرا نگذارند سرد شود و آنرا بردارند و به جبهه بیایند. [سفارش‌ام] برای خواهرانم این است که زندگی زینب(س) را الگوی خود قرار داده و صبر را پیشه خود سازند و حجاب اسلامی را رعایت نمایند، چون حجاب اسلامی شما ارزشمندتر از خون سرخ من است. اگر دوست دارید فرزندی در شما خانواده متولد شد نام مرا بردارید که تسلی دلهای شما می‌گردد. فعلاً مرا ببخشید و حلال کنید.

والسلام

سید محمد حسینی

تاریخ ۲۰/۱۱/۱۳۶۴



کلمات کلیدی


نام:
ايميل:
وب:
شماره امنيتي:


اطلاعات:

  • مرجع: مهین مهرورزان (نی‌ریز در جنگ)
  • نویسنده/گردآورنده: غلامرضا شعبانپور
  • نوع مدخل: نوشتار
  • تاریخ ثبت:1391/12/3

عکسهای مرتبط :

نوشته های مرتبط :

ویدئوها مرتبط :